شنبه یکم اردیبهشت ماه

مسابقات یارشاردوغو آغاز شد

مراسم قرعه کشی اوزان دهگانه رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو ترکیه که رنکینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می شود، در شهر استانبول برگزار شد.

 نتایج قرعه نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که 17 نفر حضور دارند، سید علی عظیمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف بکا بوجیاشویلی از گرجستان می رود.

در وزن 61 کیلوگرم که 20 نفر حضور دارند سعید انوری و محمدباقر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف یکدیگر می روند.

در وزن 65 کیلوگرم که 26 نفر حضور دارند، مرتضی قیاسی و رحمان رحیم پور در دور اول به مصاف یکدیگر می روند و برنده این مسابقه در ور دوم با شامیل مامدوف قهرمان جوانان جهان  از روسیه کشتی می گیرد.

در وزن 70 کیلوگرم که 21 نفر حضور دارند، علی اکبر فضلی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با جردن الیور از آمریکا پیکار می کند و امیرمحمد یزدانی نیز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف صلاحتین کلیجسالیان دارنده مدال نقره اروپا از ترکیه می رود.

در وزن 74 کیلوگرم که 18 نفر شرکت کرده اند، محمدصادق فیروز پور در دور اول با عبداله عبدالکریم از کویت کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم به مصاف نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان می رود.

در وزن 79 کیلوگرم که با حضور 21 نفر برگزار می شود، علی سوادکوهی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده مبارزه سیف الدین آلیکما از فرانسه و دولت یرگش از قزاقستان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم که 20 نفر حضور دارند، علی منصوری در دور اول با احمت باتوهان کیش از ترکیه مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف ساندیپ مان از هند می رود. مجتبی اصغری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف بات اردن بیانباسورن از مغولستان می رود.

در وزن 92 کیلوگرم که 13 شرکت کننده دارد، احمد بذری در دور نخست به مصاف چینیبکوف از قرقیزستان می رود و در صورت شکست این کشتی گیر، در دور دوم با برنده مبارزه میان دیپاک پونیا دارنده مدال نقره جهان از هند و شامیل زوبایروف قهرمان زیر 23 سال جهان از آذربایجان کشتی خواهد گرفت.

در وزن 97 کیلوگرم که با حضور 14 نفر مسابقات آن برگزار می شود، محمدحسین محمدیان در دور نخست با ماگومدرسول رحیم اف از ازبکستان کشتی می گیرد و در صورت پیروزی در این دیدار در دور دوم به مصاف برنده دیدار میان مامد ابراگیم اف از قزاقستان و صالح آلکیز از ترکیه می رود.

بر اساس برنامه این مسابقات،  رقابت های اوزان 97 و 125 کیلوگرم روز شنبه 7 اسفندماه و مسابقات اوزان اوزان 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86 و 92 کیلوگرم روز یکشنبه برگزار می شود.

لازم به ذکر است مسابقات هر روز در همان روز به پایان می رسد.