جمعه دهم فروردین ماه

تیشه گران: با 75 ورزشکار به برزیل می رویم

مهران تیشه گران در گفت و گویی با اشاره به در پیش بودن المپیک ناشنوایان 2021 برزیل، اظهار کرد: از ایران یک کاروان 150 نفره به این مسابقات اعزام خواهد شد که 75 نفر آنها را ورزشکاران تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه برای این دوره از المپیک ناشنوایان روی کیفی بودن اعزام ها تاکید شده، افزود: جمعا در هشت رشته فوتبال، کاراته، جودو، تکواندو، تیراندازی، دوومیدانی، کشتی و والیبال ساحلی به این رقابت ها اعزام خواهیم داشت که همگی شانس کسب مدال دارند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان تصریح کرد: از حدود پنج ماه قبل اردوهای این رشته ها آغاز شده و تا زمان اعزام که اوایل اردیبهشت خواهد بود، چند مرحله دیگر اردو خواهیم داشت.

وی با ابراز امیدواری برای کسب مدال های بیشتر در این دوره از رقابت های المپیک ناشنوایان، عنوان کرد: هرچند تعداد ورزشکارانی که برای این دوره از رقابت ها اعزام خواهیم کرد نسبت به دوره گذشته کمتر است، اما امیدواریم تعدال مدال ها بیشتر باشد و جایگاه ایران از رتبه هفتم المپیک قبلی ارتقاء پیدا کند.

تیشه گران در ادامه بااشاره به وجود برخی مشکلات مالی پیش روی اعزام به این رقابت ها، اعلام کرد: برای اعزام هرکدام از نفرات کاروان ایران حدود 80 تا 90 میلیون تومان اعتبار می خواهیم و حتی برای وزارت ورزش هم سخت است که چنین اعتباری را برای ما تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، درحالیکه کل اعتبار کنونی ما حدود هفت میلیارد تومان است، البته تنها منتظر کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باقی نخواهیم ماند، بلکه تلاش می کنیم از راه های دیگری هم این اعتبار را بدست بیاوریم.