جمعه دهم فروردین ماه

گانف و لیگ والیبال ایران

دیروز والیبال باشگاه های ما شکوه بازی های سرسختانه و دلچسب را دید. صرفنظر از اینکه کدام تیم باخت و پیروزی نصیب چه گروهی شده است، اعتقاد داریم که گل سرسبد مسابقات لیگ 34 دو پیکار تماشایی دیروز بود.

پیکار فولاد سیرجان ایرانیان و لبنیات هراز آمل در پایان دو ساعت 50 دقیقه نبرد گام به گام 116- 116 مساوی تمام شد، اما در ست پنجم امتیاز 15-17 به سود یاران سعید رضایی رقم خورد. در مسابقه دوم شهداب یزد و مس رفسنجان با سه ساعت و یک دقیقه بازی رکورد طولانی ترین بازی لیگ را به نام خود ثبت کردند. در این مسابقه شهداب 348 و مس 357 اقدام داشته اند. شهداب به عنوان تنها بازمانده بخش خصوصی در دور نیمه نهایی روی عملکرد امین اسماعیل نژاد و رضا عابدینی برنده ماراتن شد. این مسابقه در خارج از کشور نیز بازتاب داشت. از جمله در بلغارستان که طرف توجه بسیاری قرار گرفت.

گانف، بازیکن سابق تیم ملی که چند بار جایزه بهترین بازیکن جهان را به خود اختصاص داده بود و بیش از هفت سال در لیگ ایتالیا درخشیده بود، اکنون رئیس فدراسیون والیبال بلغارستان است. او با تعریف از چند بازیکن از جمله الیاس قلیچ نیازی قطر پاسور تیم مس رفسنجان فکر می کرد بازیکن ژاپنی شاغل در لیگ ایران بود اما بعد که متوجه شد او ایرانی و از ترکمن صحرای کشور ماست، فراوان از قلیچ نیازی تعریف کرد و افزود که قلیچ و اسماعیل نژاد کار با دست دفاع و ضربات با چشمان باز مهارت به سزایی دارد. لیگ ما چند جوان بااستعداد را رونمایی کرد اما بازیکنانی که بتوانند ملی پوشان کنونی را کنار بزنند، از تعداد انگشتان یک دست هم عبور نمی کند. کما آنکه در مسابقه دیروز دیده بودیم که رضا عابدین، قطر پاسور سوم تیم ملی ما از شهداب یزد هرگاه اراده کرد، بهترین آبشارها را نواخت.

با این همه لیگ ما به روزهای حساس رسیده است. قضاوت داوران، چینش ناظران و تعمیر و ترمیم ویدئوچک می تواند در اجرای عدالت و زیباتر شدن مسابقات کمک کند.

نویسنده: جمشید حمیدی