پنجشنبه نهم فروردین ماه

اخبار پشت پرده

در ستون اخبار پشت پرده معمولا اخباری درج می شود که بیانگر اتفاقات پشت پرده است که معمولا کمترخوانده  یا شنیده می شود. به بخشی از این اخبار اشاره می شود.

نقشه برای دربی

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، قرار است دربی در هفته بیست وسوم برگزار شود، اما با توجه به حوادثی که اخیرا در فوتبال ما و در سطح باشگاه ها رخ داده است، دست هایی در پشت پرده فعالیت خود را آغاز کرده اند تا تاریخ دربی را تغییر دهند. در این راستا تلاش می شود تا دربی در ایام تعطیلات نوروز یا بعد از تعطیلات نوروز برگزار شود، آنچه که مسلم است فعلا سازمان لیگ سکوت اختیار کرده تا در صورت صدور دستور از بالا انگاه بحثی را مطرح کند که این بحث منتهی به دلایل به تعویق افتادن دربی خواهد بود. باید دید که زور دست های پشت پرده تا کجا زورشان به سازمان لیگ و بعضا به فدراسیون فوتبال خواهد رسید.

 

تلاش های انتخاباتی

در حالی که فدراسیون فوتبال فعلا به شکل سرپرست اداره می شود، اما قرار است بعد از تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال، تکلیف فدراسیون مشخص شود. یعنی انتخابات صورت گرفته و رئیس فدراسیون انتخاب و حکم سرپرستی لغو شود. اما بد نیست بدانید که گروهی ماموریت پیدا کرده اند تا نظر مجمع را جلب کرده تا گذشته را فراموش و به شرایط کنونی فکر کنند. گشت و گذار به شهرستان ها و دیدار با روسای هیات فوتبال شهرستان ها که در مجمع حق رای دارند شدیدا آغاز شده است.

 

اسامی تیم ملی

 

طبق گفته مسئولان تیم ملی فوتبال ایران، قرار است اسامی تیم ملی در اواخر اسفند برای بازی با کره و لبنان اعلام شود، اما در نهایت ناباوری شاهد هستیم که برخی از بازیکنان از سوی مدیران و حتی مربیان تیم باشگاه خود این خبر را دریافت کرده اند که در لیست جدید تیم ملی نام شما وجود دارد، این افراد از کجا و به چه طریق این گونه و با اطمینان به بازیکنان خود قول دسترسی به پیراهن تیم ملی را می دهند و این اطلاعات را از کجا دریافت کرده اند واقعا نامعلوم است. آیا تیم ملی را اسکووچیچ با دستیارانش انتخاب می کنند یا لیست در جای دیگری تهیه و آماده و دو دستی تقدیم  اسکووچیچ  تا زحمت اطلاع رسانی را به عمل آورند.

 

از وریا تا غفوری

فعلا وریا غفوری از لیست تیم استقلال دور شده است، اما آنهایی که باعث ایجاد این فاصله شده اند، نیک می دانند که وریا هم بیکار نمانده است. همان عده به خاطر آنکه خاکستر بیش از حد از روی آتش کنار نرود، زمزمه های انجام آتش بس و ایجاد آشتی را مطرح کرده اند تا آرامش توسط باشگاه برقرار شود. در اینجا نظر وریا هم شرط است که وی فعلا هیچ گونه نظر مساعدی را از خود بروز نداده است. گویا وریا دیگر نمی خواهد با مجیدی زیر یک سقف باشد، چون...

گزارش: اکبر عزیزی