شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

جنگ را متوقف کنید!

الکساندر زینچنکو و میکولنکو دو بازیکن اوکراینی منچسترسیتی و اورتون در چارچوب لیگ برتر جزیره پیش از آغاز مسابقه دقایقی همدیگر را در آغوش گرفتند و حمایت یکپارچه تماشاگران در ورزشگاه اشک آنها را در آورد. اورتونی با پرچم اوکراین و منچسترسیتی با گرمکنی به نقش پرچم آمریکا به میدان آمدند...

... از سویی دیگر آندری روبلف تنیسور روسی نیز در فینال تور دوبی نوشت: «لطفا جنگ نکنید». فدراسیون های والیبال فرانسه و لهستان نیز تهدید به تحریم میزبانی روسیه برای قهرمانی جهان کرده اند. زایسف بازیکن روسی تبار تیم ملی ایتالیا نیز با ابراز انزجار از بروز جنگ اوکراینی ها را برادر خود خواندند.

شاید هیچ کس به اندازه ما نداند که جنگ چه مصیبتی را به جا می گذارد که یک قرن آثار و عواقب تاسفبار آن گریبانگیر مردم خواهد شد. سیاستمدار نیستیم و با امور سیاسی هم کار چندانی نداریم اما معتقدیم به لحاظ اعتقادی و انسانی هیچ انسانی حق ندارد، جان انسان دیگری را بگیرد. به همین دلیل به عنوان بخشی از رسانه های ورزشی کشورمان از سفیر روسیه درخواست می کنیم که خواسته جمع وسیعی از ایرانیان را برای توقف جنگ به گوش پوتین و همفکرانش برساند. ورزش در نفس خود همگرایی و دیپلماسی بین المللی است. از این طریق تلاش کنیم تا پیوند از هم گسسته دو کشور همسایه روسیه و اوکراین دوباره محکم شود.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی