پنجشنبه نهم فروردین ماه
والیبال شهرداری ارومیه منحل شد؛

آخرین راه انحلال بود؟!

در نشستی که روز گذشته با حضور مقامات شهری و اداری ارومیه برگزار شد، رای به انحلال این باشگاه قدیمی و پرطرفدار داده شد. البته فقط تیم والیبال این باشگاه مشمول انحلال شده است. ناکامی در مسابقات باشگاه های کشور و عدم نتیجه گیری در سال های گذشته منجر به این شد که محبوب ترین تیم ایران از صحنه محو شود.

این در حالی بود که بیشتر کارشناسان و پیشکسوتان سرشناس والیبال ارومیه در جلسه حاضر بودند، اما نتوانستند با اقامه دلایل محکمه پسند مانع از تصمیم گیری مسئولان شهرداری و شورای شهر شوند. ارومیه سال هاست که تیم پرهزینه ای می بندد اما نتیجه نمی گیرد. از زمانی که یدا... کارگرپیشه، ابراهیم وطن پرست و ... سرمربی بودند تا جهانگیر سیدعباسی، مصطفی کارخانه و محمدرضا تندروان؛ آیا هیچ کس به این اندیشه بوده که ریشه ناکامی ها در کجاست؟ آیا هیچ فکر کرده اند که چرا آن همه ستاره بومی و جوان از بازی در شهر و دیار خود ابا دارند و به این سو و آن سوی مرزها می روند.

عزیز پرتوی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی در این باره به البرز ورزشی گفت: تعجب می کنم که چنین تصمیمی اتخاذ شده است. مگر ارومیه قهرمان والیبال بوده که حالا باید جریمه شود. مردم این شهر با والیبال زندگی می کنند و هیچ کس حق ندارد به دلایل واهی آنان را از این دلخوشی ناامید سازد.

پرتوی اضافه کرد: باشگاه شهرداری همه امکانات را برای تیم والیبالش فراهم کرده بود اما آنهایی که به شهردار مشاوره دادند یا مشاور باشگاه بوده اند، در این گونه مواقع نباید خود را کنار بکشند و مدیرعامل جوان را تنها بگذارند.

البرز ورزشی نظر به جایگاهی که والیبال در بین جوانان ارومیه دارد، این بحث را ادامه خواهیم داد.

نویسنده: جمشید حمیدی