پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
همه کنار ساعی خواهیم بود؛

کرمی: همدلی تکواندوی ایران زبانزد بود

تکواندوی ایران روزهای خوبی را با آقای پولادگر پشت سر گذاشت اما در سال های اخیر آن درخشش لازمه را نداشت و نیازمند تغییرات اساسی بود.

یوسف کرمی قهرمان سابق جهان و المپیک با بیان مطلب فوق به البرز ورزشی گفت: خداراشکر با آمدن یک ورزشکار دارای مقام در مسند فدراسیون این تغییرات صورت پذیرفته است. آقای هادی ساعی از خانواده تکواندو است و باید بتواند در سایه وحدت و همدلی زمینه را برای درخشش دوباره تکواندوی ایران مهیا سازد. ما نیز در کنار ایشان خواهیم بود؛ چرا که یک نفر به تنهایی نمی تواند معجزه کند. اگر در گذشته تکواندوی ایران قهرمان آسیا و جهان بود، به خاطر این بود که هم ورزشکاران خوب و هم مربیان خوبی داشتیم و یک مجموعه عالی که نام تکواندوی ایران را بلندآوازه ساخته بود.

کرمی اضافه کرد: اولویت اول آقای ساعی سر و سامان دادن به وضعیت فدراسیون و ناهماهنگی هایی باشد که در این 40، 50 روز به وجود آمده بود. انسجام تکواندو در گذشته زبانزد همگان بود و من امیدوار هستم که دوباره همه منسجم و همدل کنار هم قرار بگیریم.

کرمی در پاسخ به پرسش ما که آیا قرار است مربیانی چون رضا مهماندوست به ایران برگردد، گفت: چرا که نه. ما مربیان خوبی داریم ولی بدانید که اگر شرایط مهیا نباشد، بازگشت تنها آقای مهماندوست نمی تواند گره ها را باز کند مانند ماشین مدل بالایی که راننده ای توانا می خواهد. این را هم بگویم که ما در بحث آموزش مربیان باید برنامه داشته باشیم و چندین مربی همسطح را در بخش ملی کنار هم قرار دهیم تا هیچ گاه دچار خلاء نشویم. ایران می تواند صادرکننده مربی به تمام تکواندوی جهان باشد.

گفت و گو: ج – دوستدار