جمعه سی و یکم فروردین ماه

مناجاتی: رابطه بازی در فوتبال بیداد می کند

یک تار موی مربیان ایرانی به صد مربی خارجی بدون کیفیت می ارزد. مربیانی که فقط برای گرفتن پول و منافع شخصی وارد فوتبال ایران شدند.

مهدی مناجاتی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال با بیان این مطلب به البرز ورزشی می گوید: منکر تاثیرات دراگان اسکوچیچ در تیم ملی نیستم. اما ایشان هم در فوتبال ایران راه مطرح شدن را پیموده است. وقتی این گونه باشد، چگونه می شود از مربیان ایرانی حمایت کرد؟ تیم ملی فوتبال ما با داشتن این همه لژیونر در واقع به نوعی پل صعود مربی کروات هم شده است.

پیشکسوت فوتبال در مورد برنامه های پیش روی تیم ملی نیز می گوید: باید چند حریف تدارکاتی خوب را پیش بینی کنیم تا بتوانیم در رویداد بزرگ جهانی قطر سربلند ظاهر شویم. بدون تردید با دیدارهای تدارکاتی نقاط ضعف تیم هم مشخص خواهد شد. تیم ملی و جام جهانی تنها دلخوشی جوانان فوتبالدوست کشورمان هستند اما این دلیل نمی شود که امور پایه در فوتبال را نادیده بگیریم. ما از این بابت بسیار ضعیف هستیم.

بازیکن و مربی سابق پاس تهران درباره عزل ناگهانی عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال گفت: با حضور میرشاد ماجدی و حتی حمید استیلی در فدراسیون فوتبال یا تیم ملی نوعی نگرانی به وجود آمده که رفیق بازی و رابطه گرایی فوتبال ما را به بیراهه می رود. چرا که این ورزش آنقدر از بابت داشتن پیشکسوتان و کارشناسان سرشار است که چون پارتی یا کانالی ندارند، بیرون می مانند و شایسته سالاری رنگ می بازد.

گفت و گو: حسن امامقلی