جمعه دهم فروردین ماه

آقای آجورلو، اولین مانع قهرمانی استقلال شما هستيد!

به گواه کارشناسان و اهالی رسانه، استقلالِ مجیدی به جهات مختلف شخصیت قهرمانی دارد، اما مدیرعامل و برخی از عوامل اجرایی آبی ها به جای ایجاد آرامش در تیم در زمین حریفان بازی می کنند و گل به خودی می زنند!

 مصطفی آجورلو برخلاف ادعاهایش بیش از دیگران‌ به فوتبال کشور و به ویژه استقلال ضربه کاری وارد کرده است. ماجرای نامزدی ایشان در انتخابات ریاست فدراسیون‌ فوتبال حرف و حدیث فراوانی به جای گذاشت. وی جدا از آنکه خود به مقصد نرسید، مانند دومینو راه دیگران را هم ناهموار کرد و بازی را به هم ‌ریخت! در واقع او اولین تیر را به قلب مدیریت فوتبال شلیک کرد و در ایجاد این بستر ناسالم نقشی مهم ایفا کرد. این عملکرد غلط، باعث دلسردی و ناخشنودی نیروهای سالم و ارزشی در عرصه رسانه هم شد.

آجورلو پس از آنکه در ماجرای انتخابات به هدف نرسید، با حمایت برخی از حامیان آشکار و نهان خود به دنبال جلب رضایت وزیر ورزش برآمد. شبی که حکم او و اعضای هیات مدیره استقلال صادر شد، در معیت گروهی از همکاران و سردبیران ورزشی جلسه ای با دکتر سجادی داشتیم.

در آن ‌جلسه به روشنی کاستی ها و کم‌کاری های مدیران این دو باشگاه به ویژه در مباحث فرهنگی را مطرح کردیم و از دکتر سجادی خواستیم که نخستین مطالبه ورزش و جوانان از مدیران‌ اجرایی سرخابی ها، اخلاق گرایی و‌ پایبندی به اصول فرهنگی و اجتناب از فضا سازی و مناقشه های بی نتیجه و خسته کننده باشد.

متاسفانه مدیرعامل استقلال نرسیده از به توپ بستن فوتبال سخن ‌گفت و به بیراهه رفت.

در همین ستون ها به ایشان یادآور شدیم، توپ بستن مربوط به جبهه جنگ‌و هشت سال دفاع مقدس بود که من و شما نقشی موثر در آن ایفا نکردیم. اینجا باید کار فرهنگی کرد. باید کژی ها و ناهنجاری ها را اصلاح و  عزم و اراده کار فرهنگی و ارزشی را در میدان‌عمل پیاده کرد.

در آن جلسه به وزیر ورزش یاد آور شدیم، مانند مار گزیده ای که از ریسمان سیاه و سفید واهمه دارد، بیم آن داریم که معرفی برادر عزیز و جانباز فرهیخته مهدی افضلی به عنوان عضو فرهنگی هیات مدیره، محلی برای استفاده ابزاری از این حضور شود.

جالب اینکه در این مدت افضلی در پی تهیه و تدوین چارچوب های فرهنگی است و در سکوت ‌کار خود را پیش می برد.

مجتبی عبداللهی دیگر عضو هیات مدیره هم پس از حضور در دو جلسه به کنه ماجرا پی برد.

او‌ دو شغله بودن را بهانه کرد و پس از کناره گیری از هیات مدیره بلافاصله به عنوان استاندار البرز برگزیده شد!

شوربختانه باید گفت: انتخاب نادرست و دیر هنگام هیات مدیره پرسپولیس هم مناقشه جدیدی ایجاد کرد.

مسابقه بیانیه و جدال کلامی افزایش یافت و روابط عمومی دو باشگاه وارد معرکه ای خسته کننده و رنج آور شدند.

ابتدا جنجال بر سر بازیکن گابنی گل گهر راه افتاد و تمام اخبار ورزش ایران را تحت الشعاع قرار داد.

این نزاع و مجادله پس از صدور حکم استیناف پایان یافت، اما این آتش زیر خاکستر در بحث بازیکنان سرباز استقلال بلافاصله شعله ور شد و جنگی تمام عیار به راه انداخت.

در این راستا استقلالی ها قبل از آنکه به دیگران خرده بگیرند،باید از آجورلو بپرسند، چرا بی دلیل به کادر فنی رفع و رجوع مشکل یزدانی و مرادمند را مطرح کردید؟

مجیدی با اعتماد به اظهارات و تجارب سردار تیمش به آغاسی اجازه داد به فولاد بپیوندد.

مجیدی و کادر فنی اگر ذره ای در باره ادامه حضور دو مدافع تیمشان شک و شبهه داشتند، قطعا به فکر چاره می افتادند و برای این‌دو جایگزین پیدا می کردند.

صاحب این قلم در خصوص قوانین نظام وظیفه اطلاعی ندارد، اما یقین می دانم مسئولان ذیربط تصمیمات شان‌ بر پایه قوانین‌ استوار است و مانند فوتبالی ها سلیقه ای و جناحی عمل نمی کنند.

امیدواریم‌برخی ملاحظات از جمله‌ حضور دو مدافع استقلال در جمع مدعوین تیم ملی موجب تجدید نظر متولیان امور در نظام وظیفه شود. این موضوع به حتم‌ مورد توجه قرار خواهد گرفت اما ‌انتظار نمی رود که سردار آجورلو با فضا سازی و ایجاد التهاب طرف مقابل را متهم‌ کند و قانون را به سخره بگیرد و...

نویسنده: احمد میرزاییان