چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
بسکتبال ایران – سوریه در مسیر جام جهانی؛

بهتر بودیم اما مشکلات پابرجاست

تیم ملی بسکتبال ایران شب گذشته برابر سوریه به پیروزی رسید. بازیکنان ایرانی با نتیجه 69-73 بر میهمان سوری چیره شدند.

در نگاه کلی تیم ایران بهتر از دیدار با قزاقستان بازی کرد و محمد جمشیدی بازیکن چهارمحال و بختیاری در این تیم در ریباند، دفاع و حمله عملکردی درخشان داشتند. هرچند که در این بازی در دفاع هماهنگ تر بودیم اما در ادامه رقابت ها و انجام بازی های دور برگشت مشکلاتی خواهیم داشت که امیدواریم سبب حذف تیم ملی شود. البته اضافه شدن حامد حدادی و بهنام یخچالی می تواند روند بهتری به تیم ملی ایران بدهد. اما برای اینکه در سطح اول آسیا حضور داشته باشیم، باید تمهیدات تازه ای بیندیشیم.

نگاهی دیگر

تیم‌ ملی بسکتبال ایران در دومین بازی خود از پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، دیروز در حالی سوریه را شکست داد که بیش از نصف امتیاز ایران را محمد جمشیدی به تنهایی کسب کرد.

ایران در این بازی ۱۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف، ۲۴ امتیاز از ضد حمله، ۹ امتیاز از موج دوم حملات و ۳۲ امتیاز از منطقه رنگی به دست آورد.

سوریه نیز ۱۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف، ۸ امتیاز از ضد حمله، ۲۱ امتیاز از موج دوم حملات و ۳۰ امتیاز از منطقه رنگی به دست آورد.

دو تیم در ریباند دفاعی ۲۹ - ۲۹ مساوی بودند، اما ایران در ریباند حمله ۱۴ - ۹ نسبت به حریف خود برتری داشت.

محمد جمشیدی با کسب ۴۱ امتیاز، ۶ ریباند، ۸ پاس گل و یک توپ ربایی، تاثیرگذاری ۴۸ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد. سایر بازیکنان ایران حتی به ۱۰ امتیاز هم نرسیدند و همه با هم ۳۹ امتیاز کسب کردند.

در پایان مسابقه دیروز باز هم یخ میان مصطفی هاشمی و خبرنگاران آب نشد و وی بدون پاسخگویی به پرسش های نمایندگان رسانه از اینکه در بسکتبال خودزنی می شود و برخی اتهامات گله کرده است. بدون تردید در این شرایط سخت که بسکتبال در برزخ به سر می برد، بهترین راه آشتی بین طرفین است. امیدواریم رئیس جدید فدراسیون که امروز انتخاب می شود، بتواند این گسیختگی را پیوند دهد.

نویسنده: ج - دوستدار