جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو با آیتک سلامت، بهترین قطرپاسور والیبال بانوان؛

مسیر ورزش قهرمانی من تغییر کرد

از سال 98 مسیر زندگی ورزشی من شکل بسیار خوبی گرفت. حضور در تیم باریج اسانس شرایط ایده آلی را پیش روی من گذاشت تا از اشتباهاتی که در انتخاب تیم توکای بابلسر مرتکب شده بودم، درس بگیرم.

آیتک سلامت، بهترین پشت خط زن والیبال باشگاه های کشور با بیان مطلب فوق افزود: وقتی خانم خمسه از من خواسته بود به کاشان بروم، حس کردم که می توانم در محیطی تازه واقعیت های وجودی و فنی خودم را به نمایش بگذارم و اکنون که لیگ به پایان رسید، کاشان را خانه دوم خودم می دانم.

آیتک سلامت یکی از بازیکنان بسیار بااستعداد والیبال ایران است که مانند همه همشهریانش در تبریز از جمله حبیبه پاشایی پرقدرت و خوش پرش توپ می زند. او می گوید: چند پیشنهاد از تیم های خارجی و داخلی داشتم اما شرایط کرونا مرا بر این اندیشه وا داشت که در انتخابم بیشتر دقت کنم و باور کنم خیلی خوشحال هستم که در باشگاه باریج اسانس، حضور خانم حسیبی مدیرعامل و آقای واعظ در چارچوب یک چارت منظم حرفه ای تمرین کرده ایم و به عنوان قهرمانی باشگاه های کشور دست یافته ایم. پنج ماه سختی های زیادی کشیدیم و وقتی که آن همه مرارت را به یاد می آوریم، در کنار دوری از خانواده و آسیب هایی که با والیبال عجین است، گاهی گریه ام می گیرد اما آنچه که ما را سرپا داشت و در صدر والیبال باشگاه های کشور جای داد، انگیزه و آرامشی بود که در باریج اسانس به آن نایل آمده بودیم. از صحبت کردن کلیشه ای خودم را برحذر داشتم اما باور کنید لیگ امسال نوید داد که والیبال ما چهره های جدیدی را کشف کرده است. از جمله دوستان من در تیم باریج اسانس که بدون زحمات آنها من بهترین انتخاب نمی شدم. شرایط جسمانی از یک طرف و انگیزه های روانی از سوی دیگر از عوامل موفقیت در تیم های باشگاهی است. ما در کاشان از این موهبت برخوردار بودیم و در نهایت اعتقاد دارم که باشگاه های ما باید در بعد روانشناسی بسیار حساب شده عمل کنند تا بازیکنان دچار آسیب روحی و روانی نشوند.

گفت و گو: جمشید حمیدی