جمعه دهم فروردین ماه

نقدی: والیبال از فقر پاسور جوان رنج می برد

والیبال ایران از فقر پاسوری رنج می برد، اما هیچ اقدام اساسی در این باره نمی شود. علی نقدی، پاسور سابق تیم ملی و مربی بین المللی والیبال در گفت و گو با البرز ورزشی با تایید تذکر رسانه ما در زمینه فقدان بازیسازان مبرز جوان می گوید: متاسفانه چند سالی است که هیچ پاسوری در والیبال ما ساخته نشده است به همین دلیل است که بازیکنانی با 46 سال سن هنوز یکه تازی می کنند.

یکی از دلایل این کمبودها نبود مربیان تخصصی در تیم های پایه است و من واقعا نمی دانم که چرا برای تربیت پاسورهای جوان از بازیکنان سابق تیم ملی مانند آقای اصغر نایینی، سیدمهدی ابوترابی و ... استفاده نمی کنند. همین چند روز پیش از قول سرمربی تیم جوانان ایران خوانده ام که از استقبال علیرضا نادی و فرهاد ظریف برای همکاری در ساختن بازیکنان استقبال نکرده اند. ایشان درست می گویند شاید ملی پوشان یاد شده تجربه کار با تیم های پایه را نداشته باشند اما می توانند با نمایش صحیح دفاع، توپگیری و پاسوری راهنما و معلم خوبی برای جوان ها باشند. سرمربی تیم ملی می تواند بر اعمال و رفتار آنها نظارت کند.

مربی تیم فولاد سیرجان ایرانیان که در جام ملت ها و یک دور مسابقات جهانی پاسور تیم ملی بوده، درباره فاضل پژومان، پاسور این تیم که در دو مسابقه اخیر گل کرده است، می گوید: او نمایش خوبی داشت و از پاسش سرعت مطلوبی دارد. فقط کافی است که در توپ های برگشتی با تمرکز بیشتری پاس بدهد.

گفت و گو: جمشید حمیدی