جمعه دهم فروردین ماه
نیمه نهایی والیبال قهرمانی باشگاه های کشور؛

نبرد مدعیان در اوج

روز جمعه دو مسابقه بسیار حساس و مهم مرحله نیمه نهایی رقابت های باشگاه های کشور را در پیش داریم. پیکان با سپاهان یک فینال زودرس است که متاسفانه یکی از آنها از رسیدن به دیدار پایانی باز می ماند. هر دو تیم سرشار از مهره های باتجربه و دنیا دیده هستند و برای رسیدن به این مرحله فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته اند. پیش بینی اینکه کدام تیم برنده خواهد شد، دشوار می نماید. از نگاه ما تقابل یاران پیمان اکبری و رحمان محمدی راد یک جنگ تمام عیار در تمام پست ها خواهد بود.

عظیم جزیده بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی شهرداری گنبد در این باره می گوید: هر دو تیم عالی هستند. سپاهان در هفته های آخر دور مقدماتی به لحاظ تاکتیکی دچار افت شده بود، اما پیکان برعکس روزهای آغازین روند رو به رشدی را طی کرده است. کاش این دو تیم در یک جدول قرار نمی گرفتند. سپاهان برای قهرمانی بسته شد و همین مساله بار روانی سنگینی را روی دوش مجموعه تیم گذاشته است. از سویی دیگر پیکان نیز با شکست شهرداری ارومیه ثابت کرد که می تواند قهرمان شود. واقعا پیش بینی کار دشواری است اما وقتی به قضایای فنی و فردی دو تیم نگاه می کنیم، اعتقاد من بر این است که اگر فیاضی و زرینی همانند مسابقه اخیر باشند، پیکان برنده خواهد شد و شاید منطقی ترین پیش بینی این باشد که بازی دو تیم به نبرد سوم کشیده خواهد شد.

روز جمعه فولاد سیرجان ایرانیان و شهداب مقاومت یزد هم با رویارویی خود طرف دیگر مسابقه سرنوشت را مشخص خواهند کرد. هر دو تیم برای رسیدن به این مرحله سختی های زیادی را تحمل کرده اند، اما در نیم فصل دوم دست به ترمیم نقاط ضعف خود زده و اکنون جزو تیم های خوشبخت لیگ برتر محسوب می شوند. به لحاظ مهره ای شهداب سرآمد است اما در تیم سیرجان بازیکنانی حضور دارند که راه جنگندگی را خوب طی می کنند. به نظر می رسد این پیکار هم پایاپای از کار درآید. بدیهی است که برای اجرای عدالت انتخاب داوران شایسته، به روز ساختن ویدئوچک و نظارت بر سایر امور از اهم الزامات پیکارهای پایانی لیگ برتر است.
پیکان - فولاد مبارکه ساعت 15:30 و فولاد سیرجان - شهداب یزد ساعت 18:30 روز جمعه در تالار فدراسیون والیبال برگزار می شود.

نویسنده: جمشید حمیدی