پنجشنبه نهم فروردین ماه

هشدار امام جمعه تهران درباره خصوصی سرخابی

با قبول استعفای رئيس خصوصي سازی «سرخابي» را از سقوط به چاه نجات دهيد.  به یاد نداریم ائمه محترم جمعه در مسايل ورزشي به ويژه استقلال و پرسپوليس، آن هم پشت تريبون نماز جمعه ورود كرده باشند.

مساله واگذاري استقلال و پرسپوليس آنقدر حايز اهميت است كه ابوترابي ( خطيب نماز جمعه تهران) دو هفته پيش در خطبه عبادي- سياسي به اين مساله ورود پيداكرد و هشدار داد كه براي يك مساله استراتژيك مبادا دچار چالش راهبردی شويد.

 هشداری بس آگاهانه و عاقلانه كه مشخص بود؛ آنهايي كه به ايشان مشورت داده بودند، مشورتي كاملا منطقي و مبتني بر اصول و قواعد بود.

اما حالا رئیس سازمان خصوصي سازي براي عدم انجام واگذاري سهام اين دو باشگاه تهديد به استعفاء كرده است.

نمی دانیم رئیس خصوصی سازی چقدر از مسايل سرخابي ها آگاهي دارد. واقعا ایشان از برگزاري نشست با عده اي پيشكسوتان البته شناخته شده چه هدفي را دنبال مي كند و اساسا ضرورت چنين همايش هايي چيست؟

درباره مالكيت اين دوباشگاه، ساختار آنها، ارزش معنوي شان و قس عليهذا  طي سه دهه گذشته به كرات گفته و تحرير شده و تكرار مكرات است. اما در خاتمه بسنده مي كنم به گفتمان اخير مهندس واعظ آشتياني  و مهندس عابديني .

مديران اسبق سرخابي  كه فارغ از نوع نگرش سياسي از پيشينه مديريتي بسيار خوب برخودارند و به عبارتي از سرمايه هاي نادر در حوزه مديريتي كشور محسوب مي شوند، آنهاچنين رويكردي دارند:

*مهندس عابديني؛ ارزش معنوي چگونه ارزش گذاري شده كه به قيمت اعلام شده رسيده اند؟

*مهندس واعظ آشتياني؛ قربان زاده هيجان زده شده و آدرس هاي غلط از آدم هاي غلط مي گيرد، نكند سرخابي ها از چاله به چاه سقوط كنند؟

نویسنده: مجيد سعيدی