سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
در فاصله دو هفته تا برگزاری شهر آورد؛

آغاز بازی تجمع و تهدید!

فرافکنی و اظهارات تند آجورلو در باره ایجاد موانع برای جلوگیری از قهرمانی استقلال موجب تجمع هواداران آبی شد. حتما باید شاهد واکنش تند قرمزها  و تهدید و تجمع آنها باشیم. این اقدامات از نبود تفکرات فرهنگی و فقدان دیدگاه های حرفه ای حکایت‌ می کند.

در فاصله دو هفته تا بازی شهر آورد، مجددا شاهد تجمع ، تهدید سازمان لیگ و داوران و... هستیم. فوتبال ما با این رویه غلط به جایی نمی رسد و در بیراهه سیر می کند.

دو باشگاه قدیمی کشور که نام با مسمای فرهنگی را یدک می کشند، این روزها ناهنجاری و بی اخلاقی را به اوج رسانده و مدیران آنها با تحریک هوادارانشان  مناقشه جدیدی را آغاز کرده اند.

وزیر ورزش و جوانان در مقطعی که آجورلو را به عنوان مدیر عامل استقلال معرفی کرد،او را فردی با تجربه و عنصری فرهنگی و انقلابی قلمداد کرد.

دکتر سجادی اعضا هیات مدیره از جمله مجتبی عبداللهی و جانباز عزیز حاج مهدی افضلی را هم دو مدیر متعهد و مجرب دانست و اظهار امیدواری کرد، این نفرات بتوانند استقلال را به درستی مدیریت کنند.

ما که از پیشینه عملکرد آجورلو و تک‌محور بودن او مطلع بودیم، در همان جلسه واکنش نشان دادیم و نفرات حاضر در جلسه هم به این انتخاب ناهماهنگ خرده گرفتند.

عبداللهی در همان دو جلسه ابتدایی دریافت که وارد بدحلقه ای شده است. پس دو شغله بودن را بهانه قرار داد و  کنار رفت و دو روز بعد استاندار البرز شد.

مهدی افضلی که مدیر فرهنگی است و سالها در بنیاد رودکی سکان هدایت این نهاد را عهده دار می باشد تا این لحظه از اظهار نظر و مصاحبه خود داری کرده است.

متاسفانه آقایان از نام و جایگاه این‌ جانباز عزیز سوءاستفاده کرده و با تهاجم و اظهارات هنجارشکنانه خود فرهنگ کشور را مورد تاخت و تاز قرار داده اند.

آجورلو در ابتدای حضورش از به توپ بستن فوتبال و رویه غلط حاکم سخن گفت.

صاحب این قلم در  واکنش به اظهارات سردار یاد آور شد، عرصه فوتبال کاملا فرهنگی است و با توپ و توپخانه میانه ای ندارد. اگر فساد و ناهنجاری در فوتبال وجود دارد.

اگر دلالی و شارلاتانیسم غوغا می کند باید با عزم و اراده و همت والا و اقدام انقلابی و درست به میدان آمد،نه با حرف ها و اظهارات بی‌پایه.

متاسفانه سردار با ورود نا به هنگام‌در عرصه انتخابات فدراسیون،مسیر را کج کرد و به مطالبه  فوتبالی ها  و رسانه های ارزشی هم لطمه زدو...

در روزهای گذشته در موضوع سربازی یزدانی و مرادمند مشخص شد که آجورلو  تا چه حد در مورد این دو بازیکن اقدام اصولی انجام داده است.

بهترین گواه و شاهد ما اظهارات یزدانی است که می گوید : مسئولان تا لحظه آخر مدعی بودند کار من را درست ‌می کنند. آنها حتی مرا به مشهد  هم بردند.

آنها فوتبال مرا نابود کردندو حالا کنار نشسته اند و... متاسفانه در پرسپولیس هم اوضاع روبراه نیست.

انتخاب دیر هنگام اعضا هیات مدیره و نفراتی ناهماهنگ‌ مشکلی بر مشکلات قبلی افزود.

درویش نیامده با کوه مطالبات مواجه شد و پیشکسوتان پرسپولیس هم به انتخاب درویش ایراد گرفتند.

ذوالفقار نسب در بدو ورود به ریاست هیات‌مدیره با انتقاد  دامنه دار اهالی رسانه و فوتبالی ها روبه رو شد و به فوریت استعفا داد.

گل محمدی و بازیکنان  هم از عدم پرداخت مطالباتشان‌ گلایه داشته و بارها تمرین روزانه را تعطیل کردند.

گل محمدی استعفا داد و مسابقه بیانیه آنها با تیم رسانه ای استقلال به اوج رسید.

ماهها دعوای دو طرف در مورد بازیکن گابنی گل گهر و احکام صادره بود.

در روزهای گذشته این منازعه در مورد بازیکنان سرباز و بحث واگذاری سهام دو باشگاه از طریق فرابورس اوج گرفت.

پرسپولیسی ها از خروج یزدانی و مراد مند از لیست استقلال خشنود شدند و تیم رسانه ای آنها هم‌به این چالش دامن زدند.

استقلالی ها هم به موضوع معافیت وحید امیری ایراد گرفته و چالش جدیدی ایجاد کردند و...

سرگرم شدن به این حواشی خسته کننده و ملال آور و دور شدن از مباحث مدیریت این دو باشگاه و محروم شدن سرخابی از حضور از جام باشگاه های آسیا نشان داد که تا چه حد از قافله مدیریت اصولی دور شده ایم. در واقع این دو باشگاه اصل را رها کرده و به حواشی توجه کرده اند.

در خصوص برنامه ریزی مسابقات لیگ هم باید عدالت را در اولویت قرار داد. اعتراض استقلال به برنامه ریزی لیگ، و صدور بیانیه و تجمع هواداران آنها موج جدیدی قبل از شهرآورد ایجاد کرد.

اگر فوتبال ما کماکان بر این‌ پایه بچرخد‌ و دعوا، جنجال و مرافعه در اولویت باشد، قطعا نمی توان آینده روشنی نوید داد.

کسب قهرمانی با تهدید و ارعاب سازمان لیگ و داوران و حمایت های پشت صحنه ارزشی ندارد.

قهرمانی در میدان مسابقه و بازی جوانمردانه با ارزش است.سازمان لیگ و طراحان مسابقات هم باید با دید وسیع و چیدمان درست زمان و‌مکان رقابت ها از ایحاد شائبه جلوگیری کنند.

گروه رسانه ای سرخابی ها هم مسابقه بیانیه را کنار گذاشته و به ایجاد فضای سالم فوتبالی کمک کنند.

نویسنده: احمد میرزاییان