سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

والیبال ارومیه؛ الزامات و نیازها

والیبال ارومیه همچنان بحث روز است. جای خالی نماینده این خطه در دور حذفی لیگ برتر باشگاه های کشور به شدت حس می شود. اما مهم تر از این قضیه شایعه انحلال تیم شهرداری ارومیه است.

مهندس نقی کریمی عضو شورای شهر ارومیه و رئیس سابق هیات والیبال آذربایجان غربی به البرز ورزشی می گوید: فعالیت های والیبال در این شهر ادامه می یابد چون خواسته مردم و جوانان ارومیه داشتن تیم والیبال مقتدر است. اینکه چرا تیم شهرداری ناکام مانده است، مباحث و شایعاتی هم مطرح شده که چون هنوز به اثبات نرسیده است، صحبتی نمی کنم. اما برای ادامه تیمداری از آقای استاندار خواهش می کنم که دستور بدهند تا طلب های قانونی ای که شهرداری از ادارات و دوایر مختلف دارد، وصول شود تا دیگر مشکل مالی برای تیمداری نداشته باشیم. نگاه شخص من این است که تیم شهرداری را با بازیکنان جوان بومی برای فصل آینده ببندیم.

محمود محب، بازیکن سابق تیم ملی و پیشکسوت والیبال ارومیه نیز می گوید: به اعتقاد من باید شکست های تیم شهرداری بررسی شود. دو نفر متخصصی که به انحای مختلف در این باشگاه نقش مشاور داشته اند، هنوز اعلام نکرده اند که دلیل ناکامی چه بوده است. من به شخصه خواهان برکناری مدیرعامل باشگاه نیستم اما معتقدم باید از کارشناسان و دلسوزان نظر بخواهم در شهری که 30 مربی بین المللی دارد، نمی شود به صورت تک نفره تصمیم گرفت و بعد پاسخگو نبود. انحلال تیم شهرداری به هیچ وجه به صلاح والیبال شهر ما نیست. اما برای اداره این تشکیلات در بخش ورزشی نیازمند اتاق فکر و دلسوزی هستیم. افرادی که فقط دنبال پول می گردند و دلشان خوش است که در گوشه ای از کار حضور دارند، نمی توانند یار و یاور رضایی مدیرعامل باشگاه باشند. والیبال ارومیه نیازمند ساختاری جدید و نگاهی جدید است.

نویسنده: جمشید حمیدی