جمعه سی و یکم فروردین ماه

تقدیر از نیم قرن فعالیت رسانه ای یک ‌معلم

به بهانه تولد یک نویسنده متعهد ورزشی و نیم قرن فعالیت یک معلم دلسوز، دوستان و همکاران ایشان مراسم گرامیداشتی ترتیب دادند.

استاد جمشید حمیدی والیبال نویس کهنه کار و زبردست ورزش کشور، سال  های متمادی دلسوزانه،مشفقانه و در مقاطعی منتقدانه قلم زد.

او به هیچ گروه خاصی وابستگی ندارد و هر آنچه به رشته تحریر در آورد، برخاسته از تجارب و شناخت دقیق او از زیر و بم والیبال و ورزش کشور بود.

استاد حمیدی در تحلیل وقایع ورزشی هیچ گاه از دایره انصاف خارج نشد و نقدهای ایشان‌ عمدتا فنی و مدیریتی و در مسیر بهبود اوضاع ورزش به ویژه در رشته تخصصی والیبال بود.

توفیق داشتم از سال ۱۳۶۲ در مجله دنیای ورزش با ایشان و اساتید بزرگی چون جباری، زاهدی، حسین حصاری و تورج لارودی همکاری خود را آغاز کنم . در سال های اخیر هم در پایگاه خبری البرز ورزشی و شوت ورزشی در کنار این معلم و نویسنده مجرب رسانه باشم و از رهنمودها و هدایت های ایشان بهره ببرم.

دقیقا به یاد دارم در آن سال های ابتدایی که با دنیای ورزش همکاری خود را آغاز کردم، جمشیدخان حمیدی در شهر آمل معلم ورزش بودند.

ایشان‌ چهارشنبه شب ها خود را  به موسسه اطلاعات می رساندند و تمامی اخبار والیبال را تهیه و تنظیم‌ می کردند‌ و اواخر وقت جمعه به آمل بازمی گشتند تا در مدرسه حاضر شود.

این رفت و آمدهای پیاپی و تحمل مرارت های سفر تنها با عشق ورزش و اشتیاق مثال زدنی به والیبال صورت گرفت.

جدا از توجه خاص استاد حمیدی به رشته والیبال باید گفت: ایشان اهتمام جدی به تهیه اخبار شهرستان ها و استعدادهای ناب در اقصی نقاط کشور از جمله نقاط محروم داشتند.

صفحه اختصاصی گشتی در ولایات که چهار دهه پیش در دنیای ورزش پایه گذاری شد، باعث شناسایی استعدادهای فراوان ورزش در جای جای کشور شد و مدیران ورزش هم در مباحث  استاد حمیدی  در عرصه رسانه و ورزش کشور از شخصیتی ممتاز و بی بدیل برخوردار  است.

این‌ جایگاه ویژه و اعتبار مثال زدنی، بزرگترین سرمایه استاد حمیدی به شمار می آید. برای این همکار صدیق و توانا آرزوی سلامتی و دوام توقیق داریم.

به سهم خود از مدیر و همکاران پایگاه خبری البرز ورزشی و شوت ورزشی به واسطه برپایی این مراسم و قدرشناسی از یک ‌نویسنده و همکار قدیمی تشکر می کنم.

دست مریزاد به مدیران و روسای ورزش، پیشکسوتان و اهالی رسانه که با حضور خود در آکادمی المپیک در پاسداشت یک عضو رسانه مشارکت جدی داشتند.

نویسنده: احمد میرزاییان