جمعه دهم فروردین ماه

مراسم درختکاری در فدراسیون ووشو

به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، مراسم روز درختکاری صبح امروز (یکشنبه 15 اسفند ماه) در محل فدراسیون ووشو برگزار شد.

در این مراسم که امیر صدیقی رئیس فدراسیون، میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، ناطقی نایب رئیس امور بانوان، بختیاریان سرپرست دبیری، خانم واحدانی‌پور از معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و اعضای تیم‌های ملی ساندا و تالوی مردان و بانوان حضور داشتند، 72 اصله نهال درخت زیتون با «پیام صلح و ورزش و 13 شاخص خانواده ووشو کشور» و همزمان با اعیاد شعبانه و ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین و به نیت شهدای کربلا، غرس شد.

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو در این مراسم گفت: انجام فعالیتهای فدراسیون ووشو در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ منابع طبیعی به صورت جدی پیگیری میشود. این دومین سال متوالی است که مراسم روز درختکاری در محل فدراسیون برگزار می‌شود و باید آن را در سراسر کشور و هیئت‌های مختلف ترویج بدهیم. امروز قهرمانان جهان و آسیا و کسانی که قرار است در بازی‌های آسیایی، ورلد گیمز، المپیک دانشجویان و مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در تاجیکستان شرکت کنند، همگی حضور داشتند و در این سنت حسنه شرکت کردند.

وی ادامه داد: امروز ورزشکاران ما به اهمیت مسئولیت‌های اجتماعی و اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، توجه جدی‌تری دارند. امیدواریم مراسم امروز بتواند به آینده بهتر در راستای حفظ منابع طبیعی کمک کند.

همچنین میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با بیان اینکه تعداد 72 اصله نهال به نیت 72 شهید کربلا در محل فدراسیون ووشو کاشته شد، عنوان کرد: در ستاد عالی دومین کنگره ملی شهدای ورزش مصوب شد که یکی از برنامه‌های خدمات محور جامعه ورزش، کاشت 5130 نهال به نیابت از شهدای ورزش کشور باشد. امروز چراغ اول را فدراسیون ووشو روشن کرد. خوشبختانه فدراسیون ووشو همیشه در چنین کارهایی پیشگام بوده و وظیفه‌اش را انجام داده است. در واقع فدراسیون همواره در موضوع مسئولیت اجتماعی پیشتاز بوده است و خوشحالیم که این اتفاق بزرگ در حضور ورزشکاران و قهرمانان انجام می‌گیرد.