جمعه دهم فروردین ماه
پرافتخارترین باشگاه جهان؛

رئال مادرید 120 ساله شد

رئال‌مادرید به‌عنوان یکی از پرهوادارترین باشگاه‌های جهان که بیشترین افتخارات و جام‌های قهرمانی را در ویترین خود دارد، وارد ۱۲۰ سالگی شد.

باشگاه رئال‌مادرید امروز یکشنبه، ۱۲۰ ساله شد و سال‌ها تاریخ‌سازی و قهرمانی خود را جشن می گیرد. باشگاهی که در این بازه زمانی توانست با ۱۳ بار فتح لیگ قهرمانان اروپا، عنوان برترین باشگاه اروپا و جهان را کسب کند.

در همین راستا، تارنمای خبری «مارکا» در گزارشی مفصل به تاریخچه این باشگاه پرداخت و نوشت: ۶ مارچ ۱۹۰۲، ‌ تولد رئال مادرید رقم خورد. سالی که در ابتدا با شکست‌ها و سنگ اندازی‌های بسیاری همراه شد اما به پیروزی‌های سرنوشت‌سازی ادامه یافت.

در این روز، ساکنان محله گویا، جایی که امروز کاخ «د لس دیپورتس» است، از دیدن برخی آقایان با تی‌شرت آبی شوکه شدند. افرادی که نخستین بازیکنان رئال‌مادرید بودند که قرار بود اولین بازی خود را انجام دهند. این تیم به مرور با کسب موفقیت‌های پشت سر هم، به زندگی اجتماعی پایتخت اسپانیا نفوذ کرد.

بر اساس گزارش تارنمای مارکا، ‌رئال مادرید در ۱۲۰ سال فعالیت خود و در سال های ۱۹۵۵-۵۶، ۱۹۵۶-۵۷، ۱۹۵۷-۵۸، ۱۹۵۸-۵۹، ۱۹۵۹-۶۰، ۱۹۶۵-۶۶، ۱۹۹۷-۹۸، ۱۹۹۹-۰۰، ‌۲۰۰۱-۲، ۲۰۱۳-۱۴، ۲۰۱۵-۱۶، ۲۰۱۶-۱۷ و ۲۰۱۷-۱۸ توانست ۱۳ بار لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کند.

از دیگر افتخارات این باشگاه، کسب ۷ بار جام باشگاه های جهان طی سال های ۱۹۶۰، ‌۱۹۹۸، ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است.

این باشگاه، ۴ سوپر کاپ اروپا در سال های ۲۰۰۲، ‌۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ و همچنین ۲ جام یوفا در سال های ۱۹۸۴-۸۵ و ۱۹۸۵-۸۶ را در کارنامه درخشان خود دارد.

رئال مادرید توانسته در ۱۲۰ سال فعالیت خود، ۳۴ بار قهرمانی لیگ اسپانیا(لالیگا)، ۱۹ جام حذفی اسپانیا و ۱۲ سوپر کاپ اسپانیا را هم کسب کند.

مربی‌های رئال‌مادرید که توانسته‌اند کارنامه درخشانی برای خود به ثبت برسانند هم عبارت هستند از: میگل مونیز با ۶۰۵ بار مربیگری و ۳۵۷ پیروزی. همچنین زین الدین زیدان با ۲۶۳ بار مربی گری ۱۷۴ پیروزی را از آن خود و تیم رئال کرد ضمن اینکه ویسنته دل بوسکه با ۲۴۶ بار مربیگری، ۱۳۳ پیروزی را ثبت کرده است.

همچنین بازیکنان برجسته‌ای همچون کریستین رونالدو با ۴۵۱ گل زده، ‌رائول با ۳۲۳ گل و دی استفانو با ۳۰۸ گل زده به عنوان برترین گلزنان تاریخ کهکشانی‌ها شناخته می‌شوند.