شنبه یکم اردیبهشت ماه

مدال جهانی هاکی روی یخ ایران قطعی شد

ملی‌پوشان هاکی روی یخ ایران با شکست تیم ملی کویت در رقابت‌های جهانی (دیویژن 4) مدال برنز خود را قطعی کردند.

رقابت‌های هاکی روی یخ قهرمانی جهان در دیویژن 4 عصر امروز در حالی به میزبانی بیشکک قرقیزستان برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی کویت یکی از قدرت‌های قاره آسیا که سابقه عضویتش در فدراسیون جهانی به سال 1985 و 35 سال قبل از عضویت ایران بازمی گردد رفتند و موفق شدند با غلبه بر این تیم ضمن قطعی کردن مدال برنز و سکوی سوم، انگیزه و اشتیاق خود برای کسب مدال نقره و جایگاه نایب قهرمانی را نیز به تیم ملی مالزی گوشزد کنند.

 ملی‌پوشان کشورمان این دیدار را با نتیجه 9 بر 2 پشت سر گذاشتند تا شگفتی‌سازی خود را در اولین حضورشان کامل‌تر کنند. تیم ملی هاکی روی یخ کشورمان در چهارمین دیدار خود در این دوره از رقابت‌ها مقابل تیم مالزی صف‌آرایی خواهد کرد که سابقه عضویتش در فدراسیون جهانی و آغاز فعالیتش به سال 2006 یعنی 11 قبل از عضویت ایران بازمی‌گردد.

تیم ملی کشورمان که اولین حضورش در رقابت‌های جهانی را تجربه می کند در دو دیدار مغلوب اول خود ابتدا مغلوب تیم میزبان شد و سپس تیم سنگاپور را از پیش‌رو برداشت.

فرزاد هوشی دری، فرشاد مقدسی، نیما مهربان، محسن آقامحمدی، جلال کیهانفر، مازیار قربانی، آرمان بحری، متین قهارزاده، امین کره ای، محمد شیخ جعفری، دانیال باقری، امیر حیدری، عرشیا غفوری، عباس دهقانی، امیر مهدیون، دانیال ساروقی، مهبد عبداللهی، رضا پورهاشمی، اویس حسن زاده و علیرضا مهدوی 20 بازیکن تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی قرقیزستان هستند که زیر نظر کاوه صدقی به عنوان سرمربی و برادران یوری و ولاد لومانیک از روسیه بعنوان مربیان تیم در مسابقات جهانی دیویژن 4 حضور یافته‌اند.