پنجشنبه سی ام فروردین ماه

تحسین رسانه های پرتغال از ستاره ایرانی

اوانیلسون، گلزن پورتو پس از بازی از مهدی طارمی تشکر کرد و ستاره کشورمان مورد سوژه روزنامه پرتغالی قرار گرفت.

شب گذشته در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ پرتغال، پورتو مقابل پاکوش دی فریرا به برتری 4 بر 2 رسید تا جایگاه خود در صدرجدول را حفظ کند. این تیم همچنان با 6 امتیاز اختلاف نسبت به اسپورتینگ در صدر جدول قرار دارد.

در این مسابقه، مهدی طارمی نمایشی خیره کننده از خود به اجرا گذاشت و توانست با 2 پاس گل و یک گل به یکی از بهترین بازیکنان زمین نام گیرد. درخشش او باعث شد تا بازیکن پورتو نیز از او تشکر کند.

اوانیلسون، بهترین بازیکن زمین که 2 گل خود را با پاس‌های طارمی به ثبت رساند، پس از بازی از ستاره کشورمان تقدیر کرد و گفت: من خیلی خوشحالم که توانستم جایزه بهترین بازیکن زمین را کسب کنم. پیروزی برای ما خیلی اهمیت دارد. از تیم تشکر می‌کنم که بسیار زحمت کشید و مهدی طارمی که 2 پاس گل به من داد. حالا وقت این است که به تلاش و کار ادامه دهیم.

روزنامه آبولا نیز به 2 پاس گل طارمی واکنش نشان داد و در گزارش بازی خود نوشت: وقتی نقش‌ها برعکس می‌شوند.

آبولا که انتظار داشت پورتو با گلزنی‌های طارمی و پاس گل اوانیلسون به برتری دست یابد، وقتی اتفاقات این بازی را دید مدعی شد که نقش‌ها برعکس شده است.

نشریه پرتغالی ستاره کشورمان را «مهربان» خطاب و از پاس دادن‌های او تمجید کرد.

نشریه اکسپرس در گزارش بازی طارمی را به یک «چسب قدرتمند» تشبیه کرد و نوشت: طارمی چسبی است که پورتو را متحد می‌کند. او پاس گل ویتینا را به گل بدل کرد و برای اوانیلسون گلسازی کرد.

اکسپرس در ادامه به تمجید از زوج تهاجمی پورتو پرداخت و نوشت: اوانیلسون و طارمی یک چیز دیگرند و مثل مارکا و سوارس نیستند. خط تهاجمی این تیم نشان داد که چقدر خلاق است، چقدر می‌تواند سیال باشد و چقدر می‌تواند خطرناک ظاهر شود. تمام این اتفاقات روی دوش 3 نفر می‌چرخد. طارمی، اوانیلسون و ویتینا، هافبک جوانی که نقشی مهم در ترکیب کونسیسائو دارد.