جمعه سی و یکم فروردین ماه
پیکان در خط پایان لیگ برتر؛

شهداب، شگفتی بزرگ بود

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در شرایطی به دیدار پایانی رسید که دو تیم پیکان تهران و شهداب یزد جواز حضور در فینال و شرکت در جام باشگاه های آسیا را به دست آوردند.

پیکان در این دوره از مسابقات با فراز و فرودهای زیادی همراه بود. درگیری با کرونا و آسیب های پیاپی و 9 شکست در دور مقدماتی تصور خوشایندی برای خودروسازان پرافتخار نبود اما پیمان اکبری توانست این کشتی توفان زده را به سلامت به ساحل نجات برساند. اوج کار وی در دو مسابقه نیمه نهایی مقابل سپاهان پرمهره بود که به بردی مقتدرانه نایل آمد. هرچند در مسابقه روز گذشته امیر غفور با 31 امتیاز همچنان ماشین امتیازساز سپاهانی ها بود، اما پیمان اکبری بازیکنانش را طوری آماده ساخته بود که تجربه دارانش همانند پوریا فیاضی و حمزه زرینی در کنار جوانانی که عطش بازی و خودنمایی داشتند مانند شایان شاهسون، پوریا یلی، امیرحسین افشین فر و فرشاد اکبری در قالب تاکتیکی پیشرفته قدرت نمایی کردند. در این تیم البته سوای محمد وادی باید از میدان داری محمدرضا حضرت پور به نیکی یاد کرد که در کنار آرمین تشکری یک مجموعه عالی بودند. شجاعت پیمان اکبری در کوچینگ و رهبری تیم پیکان بی نظیر بود.

طلوع مائورو بروتوی ایرانی

ضلع دیگر بازی فینال را تیم شهداب یزد تشکیل می دهد. این تیم که با هشت شکست در دور مقدماتی روزگار دشواری را پشت سر گذاشت، سرانجام در دور حذفی ماهیت وجودی خود را به اثبات رساند. در این بین علیرضا طلوع کیان که بیشتر به عنوان یک آنالیزور کارآمد مطرح بود، در عرصه راهبری تیم نیز درخشید و ما را به یاد بروتو سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا انداخت که آنالیزوری توانمند و مربی ای کارساز بود.

تیم شهداب که در مسابقه دوم روز گذشته مقابل فولاد سیرجان ایرانیان، امین اسماعیل نژاد، ستاره خود را در اثر مصدومیت از دست داد، با رو کردن یک جوان عقاب آسا به نام امیر صداقت بارقه امید و خوشحالی را نزد مردان شهر بادگیرهای پیر به وجود آورد.

تیم شهداب به عنوان یک بخش خصوصی از مدیریت عالی دکتر حمید شرافت و فرزندشان بهره برد. همان گونه که در این روزها پیکانی ها با بازگشت مهندس شیعی و آمدن امیر عطابخش روزگار خوشی را نوید داده اند.

دو تیم فولاد سیرجان ایرانیان و سپاهان اصفهان بر حسب موافقت فدراسیون والیبال و دو باشگاه یادشده به طور مشترک به مقام سوم نایل آمدند. به این ترتیب دو تیم پیکان و شهداب یزد طی روزهای آینده برای کسب عنوان قهرمانی لیگ 35 مقابل همدیگر قرار می گیرند. این در حالی است که فدراسیون والیبال هر دو تیم را برای شرکت در جام باشگاه های آسیا که اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد، معرفی کرده است. لیگ برتر والیبال در انتظار روز پایانی است اما بحث ها و نظرها همچنان ادامه دارد. با این توضیح که انتخاب یک جوان تحصیلکرده والیبالی به عنوان دبیر سازمان لیگ آرامش خوبی بر فضای والیبال باشگاهی کشور ما حاکم شده است.

نویسنده: جمشید حمیدی