چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
بسکتبال ایران و راه جدید؛

داوری سنت شکنی کند

انتخاب یک ورزشکار ملی پوش به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال بیم و امیدهای زیادی را در این ورزش پرطرفدار به وجود آورده است. جواد داوری از نگاه اهالی توپ و سبد انتخابی مناسب می نماید. اما این جوان از گرد راه رسیده چه مسیری را طی کند تا به فرجام برسد.

اسدا... کبیر بازیکن و مربی سابق تیم ملی و رئیس هیات بسکتبال استان گلستان می گوید: داوری به عنوان یک ورزشکار ملی دردهای این روزش را می شناسد اما باید با تشکیل یک اتاق فکر قوی از همفکری افراد دلسوز و آگاه به مسایل روز استفاده کنیم. آقای داوری در استانی بزرگ و بسکتبال خیز رئیس هیات بوده و می داند که موفقیت در سایه یکپارچگی به دست می آید. او باید از باشگاه ها و هیات هایی که کارآیی بالایی داشته اند، کمک بگیرد. همه بازیکنان و مربیانی که مشاهده می کنید، در استان ها ساخته شده اند. از مربی و بازیکن گرفته تا داور و مدیر در کل کشور کم نداریم. توصیه می کنم که بهترین های این جمع را به خدمت بگیرد. باید از دکتر رامین طباطبایی رئیس قبلی فدراسیون ها قدردانی و تشکر کنیم.

بهمن سلیمانی رئیس هیات بسکتبال مازندران می گوید: جواد داوری بازیکن ملی بوده و دارای شایستگی و کسوت است. باید به وی اجازه بدهیم که برنامه های خود را به پیش ببرد. از اهالی بسکتبال انتظار می رود که مشکلات و موانع را به جای طرح در رسانه ها با خود رئیس فدراسیون در میان بگذارد. او از ورزشکاران نسل طلایی بسکتبال است و تلاش کنیم که به جای سنگ اندازی با وی همکاری کنیم. سلیمانی که از حامیان بسکتبال ملی در رده های پایه است همچنین به داوری پیشنهاد می کند که با برپایی محفلی از رئیس قبلی فدراسیون قدردانی کند. او با این سنت شکنی رسم بدی را که باعث فراموشی خدمات پیشینیان می شود را کنار می زند. سلیمانی در خاتمه تاکید می کند که اگر بسکتبال از این پس پیشرفت نکند، مقصر ما خانواده ورزش هستیم. پس از کمک به رئیس جدید دریغ نورزیم.

گفت و گو: ج- دوستدار