جمعه دهم فروردین ماه

داورزنی: در والیبال بانوان نتیجه محور نباشیم

رئیس فدراسیون والیبال در جریان بازدید معاون بانوان وزارت ورزش نگاه خود را درباره حال و آینده والیبال زنان تبیین کرد.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه بازدید مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش از تمرینات تیم ملی والیبال بانوان ایران اظهار داشت: استراتژی فدراسیون والیبال این است که در مسیر رشد والیبال کشور، نگاه ویژه‌تری به بانوان داشته باشد، همان نگاهی که ما 15 سال پیش به آقایان داشتیم. ما در آن مقطع کشور بیست‌وهفتم جهان را در جمع 10 کشور برتر رنکینگ جهانی قرار داریم. این کار انرژی و وقت زیادی را از ما گرفت. ما می‌خواهیم چنین حرکتی را برای والیبال بانوان نیز انجام دهیم.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی بهتر، برطرف کردن نقاط ضعف، ایجاد امکانات مناسب‌تر و توسعه والیبال در اقصی نقاط کشور از طریق برگزاری مسابقات مختلف، بسترسازی مناسبی انجام دهیم.

داورزنی خاطر نشان کرد: آخرین باری که تیم ملی والیبال بانوان ایران در بازی‌های آسیایی شرکت کرد، سال 1353 به میزبانی ایران بود. بعد از آن تیم ملی بانوان ایران به مدت 38 سال در هیچ رویداد مهمی شرکت نکرد. زمانی که به فدراسیون آمدم در مورد پوشش بانوان پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و فدراسیون جهانی را مجاب کردیم که این پوشش را بپذیرد و شروع کردیم به حضور در مسابقات آسیایی. هدف ما نیز سکو و مقام نبود، اما در حال حاضر با توجه به شناختی که از بانوان ایران دارم اعلام می‌کنم این تیم چیزی از مردان ایران کم ندارد و می‌تواند در بین تیم‌های خوب دنیا قرار بگیرد. ما برای اینکه به هدف‌مان برسیم امکانات بیشتری برای تیم‌های خود در نظر گرفتیم و تیم ملی والیبال بانوان تنها تیمی است که کمپ اختصاصی دارد.

وی ادامه داد: مذاکراتی با وزارت ورزش داشتیم و از وزیر خواستم در این دوره از بازی‌های آسیایی، نتیجه‌محور نباشیم و اجازه بدهند که بعد از حدود 50 سال تیم ملی والیبال بانوان به بازی‌های آسیایی اعزام و انگیزه بانوان والیبالیست بیشتر شود. تیم بانوان اگر در گام نخست در بین چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد حرکت خوبی انجام شده است و در مرحله بعدی می‌توانیم به سراغ چین، کره جنوبی و ژاپن برویم تا از پس آنها هم بر بیایم. وضعیت تیم بانوان امیدوارکننده است، ولی نیاز به حمایت جدی دارد.

داورزنی گفت: ما به وزارتخانه اعلام کرده‌ایم که نیاز به کمک مالی نداریم و اگر قرار است کمکی شود به شهرستان‌ها پرداختی داشته باشند. ما بیش از پول نیاز به حمایت معنوی داریم و اینکه زنان و دختران ما را باور داشته باشند. تیم ملی مردان ایران تمام تیم‌های جهان را شکست داده است. تیم ملی بانوان نیز می‌تواند با خودباوری چنین کاری را انجام دهد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان گفت: از زمانی که ما تصمیم گرفتیم جزو 10 تیم برتر جهان قرار بگیریم حدود 10 سال طول کشید. ما المپیک‌های پکن و لندن را از دست دادیم، ولی در نهایت و در گام سوم بعد از 52 سال کسب سهمیه المپیک کردیم. رفتن به جمع 10 تیم برتر جهان نیاز به برنامه‌ای هشت ساله دارد و نباید این‌طور باشد که سال آینده در مورد حرف‌های امروزم مورد بازخواست قرار بگیرم

نویسنده: شعله تورانی