شنبه یکم اردیبهشت ماه

کمپدلی: بانوان ایران در تورنمنت کانادا شرکت می کنند

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران در حاشیه بازدید معاونت بانوان وزارت ورزش از اردوی تیم ملی با نمایندگان رسانه ها گفت و گو کرد.

الساندار کمپدلی، سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایران درباره وضعیت این تیم گفت: این دومین اردوی ماست که در حال برگزاری آن هستیم. این طور که دیدم، دختران ایرانی می‌خواهند پیشرفت کنند و ایران را به جای خوبی برساند. آنها بسیار انگیزه دارند اما از نظر تکنیکی و تاکتیکی باید خیلی کار کنیم چون متاسفانه خیلی در سطح بالا کار نکرده‌اند اما در یادگیری بسیار سریع هستند. مطمئن هستم می‌توان با آنها خوب کار کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان کشورمان افزود: برخی دیگر از ورزشکاران بسیار خبره هستند و به درد ما می‌خورند. کنار آنها بازیکنان جوانی را خواهیم داشت که از تجربیات بازیکنان دیگر می‌توانند استفاده کنند. بازیکنان زیادی دیدم که اگر پست بازی خود را تغییر دهند، می‌توانند در سطح بالا بسیار بدرخشند.

کمپدلی درباره حمایت‌هایی که داورزنی رئیس فدراسیون از تیم بانوان داشته، گفت: مسئولیت سنگینی روی دوشم دارم چون می‌بینم فدراسیون قصد دارد به بانوان کمک کند و من هم همه توانم را به کار می‌گیرم؛ به همین دلیل همه باید روی این موضوع کار کنیم. روی همه تیم‌ها کار کنیم، به خصوص اینکه والیبال در تمام سطح کشور باید کار شود چون آنها پتانسیل زیادی دارند. فقط باید کمک کرد تا بتوانند خود را نشان دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که چند اردوی دیگر تا زمان بازی‌های کشورهای اسلامی دارید و ترکیب چه زمانی مشخص می‌شود، عنوان کرد: هنوز در مورد ترکیب مطمئن نیستم چون زمان لازم دارم تا ببینم آنها چگونه هستند. تعدادی ورزشکار هستند که باید آنها را ببینم و هر ماه بازی‌های دوستانه هم خواهیم داشت که بسیار مهم است. ماه «می» به ایتالیا خواهیم رفت و آنجا هم بازی دوستانه خواهیم داشت که بسیار مهم است. در تورنمنتی در کانادا شرکت می‌کنیم و بازی‌های کشورهای اسلامی را پیش رو داریم که در ترکیه است اما پیش از این مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم.

کمپدلی افزود: این فرصت را داریم تا قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی خودمان را در چند تورنمنت محک بزنیم. بین هر بازی دوستانه، جلساتی خواهیم داشت که در مورد نقاط  ضعف بازیکنان صحبت کنیم تا در مسابقات بعدی تکرار نشود. در واقع از مسابقات آنالیز داریم و کار بسیار زیاد است. برنامه فشرده است اما بازیکنان هم باید بتوانند در این مدت شارژ شوند تا سرحال‌تر از همیشه باشند.

وی در پاسخ به این که آیا شناخت کافی از والیبال ایران دارید و نقاط قوت و ضعف را می‌دانید، تصریح کرد: سؤال بسیار سختی است؛ همان طور که گفتم به کارهای تکنیکی نیاز داریم که بازیکنان را بهتر کنیم. در کنار آن از نظر تاکتیکی هم باید پیشرفت کرد و این ایده را که باید از مردان تقلید کنیم، کنار بگذاریم، تقلیدی در کار نخواهد بود. باید سیستمی تعریف شود تا بازیکنان، بهترین‌های خود را ارائه دهند. باید دریافت‌ها خوب شود، در طول تمرین هم باید روی سرویس هم کار شود.

این مربی ایتالیایی درباره معرفی دستیارانش، گفت: هنوز انتخابی نکرده‌ام و می‌خواهم مربیان دیگر را هم بشناسم. به خاطر مسائل کووید 19 تمرینات من همیشه باز خواهد بود و خوشحال می‌شوم مربیان دیگر بیایند و سؤال بپرسند.