جمعه دهم فروردین ماه
دربی پایتخت با 20 هزار تماشاگر؛

سجادی: سرخابی ها تیم بانوان هم داشته باشند

حمید سجادی در «جشن ملی واگذاری سهام سرخابی‌ها» اظهار داشت: اتفاق خوبی شروع شده است و از اینجا به بعد مثل هواپیمایی که به پرواز در آمده است، مسئولیت سنگینی وجود دارد. داشتم فکر می‌کردم چه کار جوانانه و شجاعانه‌ای انجام شده است و چقدر نسل جوان می‌توانند امیدوار باشند برای طرفداری این دو باشگاه و چقدر کانون توجه و امید برای جوانان خواهد بود. آنهایی که فکر می‌کنند وزارت ورزش و جوانان اهم توجهش روی ورزش خواهد بود، باید بدانند این کارهایی است که برای جوانان صورت می‌گیرد. امیدوارم صدای من به گوش مسئولا

وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: به درویش، آجورلو و اعضای محترم هیات مدیره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال می‌گویم که خانم‌های ورزشکار ما خیلی دوست دارند پیراهن این دو باشگاه را بپوشند و امیدوارم برنامه‌ریزی برای راه اندازی تیم‌های بانوان این دو باشگاه صورت بگیرد.

سجادی تصریح کرد: ما تکالیف مختلف در وزارت ورزش و جوانان داشتیم و داریم. اتفاقی که در حال حاضر افتاده است، یک تکلیف قانونی بوده است که برعهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده بود و بعد از این اتفاق از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی‌سازی با تصمیم جالب و بحث عرضه سهام و مباحث تخصصی مرتبط با آن، این اتفاق به بهترین شکل و با اعتماد هواداران که در این دو روز دیدیم، اجرایی می‌شود و امیدوارم مرحله به مرحله به اجرا در بیاید و بارقه‌های امید برای ورزش کشور را شاهد باشیم.

وی افزود: تکالیف متعدد دیگری داریم و دولت، دولت مردمی است که به فرموده ریاست محترم جمهور که بارها در جلسات هیات دولت تأکید می‌کنند، «ما می‌توانیم» را باید به مردم عزیز نشان بدهیم. امشب نوبت استقلال و پرسپولیس بود که اتفاق افتاد و از این به بعد کار مهم، تخصصی و بسیار دقیقی را پیش رو داریم. یک کار تخصصی پیش روی اعضای هیات مدیره دو باشگاه است و حتماً آموزش‌هایی را می‌خواهیم و جلسات تخصصی را نیاز داریم و بدون شک کارگاه‌های آموزشی، ورک شاپ و مشاوران خوبی را نیازمندیم تا سال به سال که گزارش می‌دهیم به خوبی اثرات و فواید آن در جامعه فوتبال دیده شود.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر فوتبال ایران (کنار گذاشته شدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا) گفت: شنیده بودیم فوتبال ایران آقای آسیاست و واقعاً هم آقای آسیاست، اما با اتفاقاتی که در AFC افتاد، باز یک مقدار بی‌نظمی‌های که از سال 2016 بود را مرور کردیم. اولتیماتوم AFC وقتی به ما گفتند پنج روز برای راستی‌آزمایی وقت دارید به ما برخورد. شأن ملت بزرگ ایران این نیست که کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما پنج روز وقت بدهد. آنهم یک شرکتی که طرف قرارداد آنها بود به خاطر بدقولی، بدعهدی و به خاطر اطلاعات اشتباهی که عمداً یا سهواً داده بود به ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران، فوتبال ایران و آقای آسیا پنج روز اولتیماتوم برای راستی‌آزمایی بدهد؟! اینکه فرمودند تلاش شبانه‌روزی، واقعاً پنج روز تلاش شبانه‌روزی صورت گرفت.

سجادی خاطرنشان کرد: هیچ وقت یادم نمی‌رود اول وقت روز پنجشنبه‌ای بود که خدمت آقای دکتر خاندوزی اولین تماس تلفنی برای پیگیری گرفته شد و در این پنج روز انبوهی از اطلاعات از استقلال و پرسپولیس بارگذاری شد. فکر نمی‌کنم اصلاً توجه کردند و رأی خودشان را صادر کردند و باعث دلگیری هواداران این دو تیم شدند. همه می‌دانیم این رأی منصفانه نبود و به خوبی اعتراض کردیم و درخواست تجدیدنظر دادیم.

وی تصریح کرد: اتفاقات دیگری که داریم، بحث نهایی شدن نظام باشگاهداری در کشور در اداره کل باشگاه‌ها در معاونت قهرمانی وزارت ورزش است که شامل حال همه می‌شود. واگذاری پرسپولیس و استقلال الگوی خوبی است تا هر باشگاهی که رشد کرد، مردمی و واگذار شود.