شنبه یکم اردیبهشت ماه

دنیای توپ و سبد

بسکتبال با برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون تحرک تازه ای را آغاز کرده است اما این ورزش زیبا نیازمند تلاش های مضاعف برای جبران مافات است. آنچه که در پی می آید، بخشی از اقدامات تازه در دنیای توپ و سبد است.

یک اصفهانی دیگر در بسکتبال

جواد داوری رئیس جدید فدراسیون بسکتبال دست به تغییرات وسیع در این تشکیلات زد. وی در حکمی فریدون سلیمیان را به سمت رئیس کمیته مسابقات منصوب کرد. سلیمیان همشهری داوری در هیات بسکتبال استان اصفهان بود. از سویی دیگر خبر رسیده است که کمیته داوران مسابقات هم به باقری سپرده شده و برای سمت دبیری فدراسیون از صفاعلی کمالیان بازیکن پیشین تیم ملی بسکتبال نام برده می شود. اینکه رئیس فدراسیون حق دارد همکاران خود را از میان همفکران و وفاداران برگزیند، تردیدی نیست ولی امیدواریم که فدراسیون لهجه اصفهانی نگیرد و نگاه جواد داوری به همه شایستگان و سراسر کشور باشد.

 

دو رقیب امتیازآورترین بازیکن

شب گذشته تیم نیروی زمینی تهران در چارچوب لیگ برتر باشگاه های کشور بر تیم رعد پدافند پیروز شد. نیروزمینی که 19 شکست پیاپی در کارنامه داشت، با این پیروزی کمی جان گرفته است. علی اکبری گارد راس این تیم با 22 امتیاز و عدنان دورقی گارد رعد پدافند با 24 امتیاز و تاثیرگذاری 19 بهترین چهره میدان بودند.

 

رئیس جدید برای بسکتبال مازندران

در انتخابات هیات بسکتبال استان مازندران علی رجایی با کسب اکثریت آرا سمت ریاست را برعهده گرفت. بهمن سلیمانی رئیس پیشین هیات مازندران که سال ها در این خطه تلاش کرده بود، داوطلبانه کنار رفت و علی رجایی که عضو تیم بسکتبال مازندران و از شاگردان رضا نوری مربی صاحبنام مازندرانی بود، سکان هدایت این ورزش را در دست گرفت.

 

صدرایی در بسکتبال

علی صدرایی از مجریان جوان تلویزیون در بخش ورزشی که سابقه اداره روابط عمومی فدراسیون تنیس را برعهده داشت، به سمت مدیر روابط عمومی فدراسیون بسکتبال منصوب شد. صدرایی از چهره های موجه رسانه ای کشور است که می تواند روابط یخ زده بسکتبال را با اهالی مطبوعات گرم سازد. برای وی توفیق آرزو می کنیم.