پنجشنبه نهم فروردین ماه
پیکان در انتظار میزبانی آسیا؛

شهداب در اندیشه باشگاه های جهان

دو تیم پیکان تهران با پیشینه طولانی و شهداب یزد با سابقه 4 ساله برای کسب عنوان قهرمانی لیگ 35 باشگاه های کشور مقابل هم قرار می گیرند. این دو باشگاه پیشاپیش جواز حضور در رقابت های باشگاه های آسیا را به دست آوردند اما نکته ظریف این اتفاق حضور دو مدیر جوان در راس باشگاه های یاد شده است که البته از تجارب بزرگترها هم استفاده می کنند.

امیر عطابخش مدیرعامل جدید باشگاه پیکان از اصفهان آمد. او که از موفقیت خودروسازان در باشگاه های کشور شادمان به نظر می رسد، می گوید: ما درخواست میزبانی باشگاه های آسیا را داده ایم اما هنوز فدراسیون والیبال به طور رسمی به درخواست ما پاسخ نداده است. در صورت موافقت نهایی به زودی کمیته های مختلف برای این میزبانی را تشکیل خواهیم داد. خوشبختانه با حضور مهندس شیعی در راس هیات مدیره باشگاه از تجارب و راهنمایی های فوق العاده ارزشمند ایشان بهره می گیریم. اما در زمینه فنی آماده سازی تیم بستگی به نظر کادرفنی و آقای پیمان اکبری را دارد.

عطابخش در زمینه دیگر برنامه های باشگاه پیکان نیز گفت: آکادمی های فوتبال و والیبال ما با حضور مربیان پایه برنامه ریزی شده پیش می رود و با انتخاب یک روابط بین الملل جوان که با 20 کشور دنیا ارتباطات خوبی دارد، درصدد عقد قرارداد خواهرخواندگی با چند باشگاه معتبر بین المللی هستند.

امیر شرافت با 24 سال سن جوان ترین مدیرعامل باشگاه های ورزشی کشور است. وی دلایل موفقیت تیم شهداب را هم اندیشی با کارشناسان و خبرگان به انتخاب مربیانی چون علیرضا طلوع کیان خوانده است و می گوید: با صعود تیم شهداب به فینال باشگاه های کشور اتفاقی تاریخی در ورزش استان یزد رقم خورده است. ما در زمان کوتاه باشگاهداری همه شاخصه های یک باشگاه حرفه ای را در اختیار داریم و شاید تنها باشگاهی باشیم که نه بدهکاری مالی داریم و نه پرونده انضباطی. اکنون که جواز حضور در باشگاه های آسیا را به دست آورده ایم، با داشتن 9 تیم در رده های مختلف از ساحلی و لیگ یک و لیگ برتر، 400 بازیکن را در سطح استان زیر نظر داریم و در بخش بومی گرایی هم اقدامات موثری انجام داده ایم وموفق شده ایم 9 ملی پوش جوان را به رده های سنی تیم های ملی تحویل بدهیم. 23 بازیکن مستعد را از سراسر کشور تحت پوشش قرار داده و طی پیمان نامه 5 ساله آنان را برای پشتوانه تیم بزرگسالان و در نهایت تیم ملی آماده می سازیم. تنها انتظار ما از مسئولان استان حمایت معنوی است تا بتوانیم همانند کرمان شهر یزد را با داشتن آن همه معادن به قطب بزرگ ورزش تبدیل کنیم. در این راه البته دکتر جوکار و اعضای شورای شهر نیز به ما لطف داشتند. تنها توقع ما این است که رسانه های استانی نیز به جمع حامیان ما بپیوندند. ما برای رسیدن به باشگاه های جهان آماده می شویم و ارتباطات بسیار خوبی با باشگاه های خارجی داشته و از امارات و باشگاه هالک بانک ترکیه دعوت نامه هایی برای شرکت در تورنمنت های آنان دریافت کردیم؛ بنابراین خواهش می کنیم که اجازه بدهند ما در والیبال برند ورزش استان و کشور باقی بمانیم.

گفت و گو: جمشید حمیدی