شنبه یکم اردیبهشت ماه
ماراتن روهای والیبال در خط پایان!

از تالار آزادی تا میدان امیر چقماق

عصر فردا دو تیم پیکان تهران و شهداب یزد که ماراتن دشوار و فرسایشی لیگ سی و پنج را پشت سر گذاشته اند بازی اول پایانی رقابت ها برگزار می کنند. این نبرد به احتمال زیاد تماشایی ساعت 16:30 در تالار فدراسیون والیبال انجام می پذیرد.

پیکان یک مجموعه روان و متشکل از بازیکنان باتجربه و جوان را تشکیل داده که شاید در دهه اخیر چنین تشکلی را از خودرو سازان به یاد نداشته باشیم.

دو پاسور باتجربه و دوران دیده و آبشار زن هایی که دنیا دیده هستند به اتفاق چند جوان جویای نام پیکان مدل جدیدی را به وجود آوردند. از سویی دیگر شهداب یزد که فراز و فرودهایی را با صبوری پشت سر گذاشته در هئیت یک تیم متفاوت خودنمایی می کند. مهدی مهدوی پاسور سابق تیم ملی نقطه ثقل تیم دیار بادگیر هاست و جوانانی که خوب توپ می زنند و در سایه رشادت و جنگندگی یک پای فینال شده اند.

یزد به لطف مدیران شهداب تبدیل به قطبی بزرگ در والیبال ایران شده است. برای اینکه متوجه این واقعیت شوید فردا و پسین فردا در میدان امیر چقماق یزد حاضر شوید. جوانان این دیار پرشور به اهتمام فرماندار، شهردار و ارگان های دیگر منتظر برپایی جشن قهرمانی برای نمایندگان شهر خود هستند اما از نگاه ما شهداب تا اینجای کار شاهکار کرده است و می دانیم که رقیب بزرگی به نام پیکان پر افتخار را پیش روی دارد.

تازه واردهای لیگ برتر

امروز دو تیم ستاره طبرستان نوشهر و گیتی پسند اصفهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ یک در خانه والیبال تهران مصاف می دهند.

دو مربی بومی عارف باقرزاده و سعید عقیلی پیش از تعیین تیم قهرمان جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورده اند ولی دریغ از تیم گل گهر سیرجان که در دو مسابقه دور حذفی خود مقهور اشتباهات داوری شد. اشتباهات جزئی از مسابقات ورزشی اما کمیته داوران و سازمان لیگ فدراسیون والیبال باید بدانند که هر اشتباهی امکان فراری دادن میلیارها تومان سرمایه گذاری از این ورزش را فراهم می سازد و سرانجام اینکه عصر امروز دو تیم ملوان تهران و مس شهر بابک نیز برای تعیین تیم  اول سری آ لیگ یک با هم پیکار خواهند کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی