جمعه دهم فروردین ماه

چند کلمه حرف حساب در والیبال

دیروز آیین پایانی دلپذیری برای قهرمانان لیگ برتر شد؛ رئیس و دبیر فدراسیون  هم به خانه والیبال آمده بودند امیدواریم دیگر هیچ کاپی با خورجین و موتورسیکلت ارسال نشود و آقایان گرامی مدال و جوایز تیم برتر پارسال را هم اهدا کنند...

 تیم فولاد سیرجان قهرمان ایران و آسیا شد ولی هنوز کاپ داخل کشور را در یافت نکرده است؛ اکنون که دبیری سازمان لیگ فدراسیون به مردی جوان و تحصیلکرده و دارای دکترای تربیت بدنی سپرده شده که میدانی است و پشت میز نشینی را بر نمی تابد؛ همراه با نسیم بهاری، بوی خوش آشنایی نیز در مهمترین بخش فدراسیون توپ و تور به مشام می رساند؛ بالاخره والیبالی ها حقی دارند که باید برآورده شود.

معیار انتخاب مربیان تیم های ملی پایه چیست؟ بهمن سلطانی بازیکن سابق تیم ملی و مدیر تیم های سایپا با طرح این سوال می پرسد با هر متر و ملاکی اندازه گیری کنند یک مربی موفق و سازنده مانند سهراب به نژاد باید در کادرفنی جوانان یا نوجوانان باشد؛ این مربی در پنج سال گذشته با سایپا روی سکوی جوانان ایستاده؛ چند شاگرد مانند گل زاده؛ به نژاد پاسور و... را تحویل تیم ملی داده و به لحاظ اخلاقی نمونه است و در سال‌ جاری هم قهرمان کشور شده؛ آیا حق وی است که کنار سرمربی جوانان باشد یا افرادی که هر گز مربی نبوده اند؟ پرسیدن حق همه است لطفا اگر دوست داشتید جواب بدهید!

دیروز فینال لیگ یک را تماشا کردیم؛ گیتی پسند و ملوان در دو بخش اول شدند و تیم های دیگر راهم دیدیم واقعا امید دهنده بودند و در چهار تیم نیمه نهایی حتی یک بازیکن که لایق دعوت به تیم های ملی باشند وجود نداشتند؛ اینحا عرضه و تقاضا صفر بود.

جواد محتشمیان کارشناس و گزارشگر والیبال تلویزیون بعد از حدود دو سال کناره گیری از گزارش امروز مسابقه اول فینال  لیگ برتر باشگاه های کشور را گزارش می کند؛ استاد محتشمیان صریح و شفاف گزارش می کند و با کسی تعارف ندارد و از بده و بستان های متداوله دور دور است؛ اعتقاد ما بر این است که جوان‌های گزارشگر می توانند کنار ایشان و کیومرث کرده تلمذ کنند و کار یا بگیرند و البته رفتار و متانت را نیز بیاموزند و سبک سری نکنند و مانند برگ در مسیر باد نباشند.

نویسنده: جمشید حمیدی