جمعه دهم فروردین ماه

سیر تا پیاز دربی از زبان فوتبالی ها

به حساس ترین دربی در تاریخ خود رسیدیم. این دربی تعیین کننده قهرمانی خواهد بود و برنده دربی رنگ و بوی قهرمانی به خود خواهد گرفت. از این رو دربی روز پنجشنبه هم تعیین کننده است وهم سرنوشت ساز. از امروز تا روز دربی به سراغ اهالی فوتبال خواهیم رفت تا حال واحوال دربی را از زبان آنها جویا شویم که نظراتشان را می خوانید.

 

زرینچه: استقلال در مسیر قهرمانی حرکت می کند

جواد زرینجه پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می گوید: دربی با همه بازی ها متفاوت است. حتی اگر در جدول بازی ها هیچ تاثیری نداشته باشد.اما اکنون شرایط جدول به گونه ای است که نتیجه بازی در راه قهرمانی تاثیر می گذارد.

استقلال این روزها در مسیر قهرمانی حرکت می کند. شاید خیلی ها از نوع بازی استقلال خوش شان نیاید، اما مهم این است که این تیم خوب نتیجه گرفته و براساس نتایج خوب در نوک قله ایستاده وهواداران را شاد کرده است، اما در مورد دربی باید گفت حساسیت این بازی فقط به جریان خود بازی ارتباط دارد. به بازی و نتیجه هفته گذشته اش هیچ ربطی ندارد. دربی به رجزخوانی و نوع مهره ها هم ربطی ندارد. دربی زمانی آغاز می شود که سوت بازی توسط داور به صدا در می آید. جریان دربی از همان لحظه شکل می گیرد. هر تیمی اگر نتواند بر جریان بازی اشراف پیدا کند، حتما برنده دربی خواهد بود. دربی در دقایق و ثانیه های بازی خلاصه می شودحتی می تواند برنده بازی را در ثانیه های پایانی بازی تعیین کند. این اتفاق بارها رقم خورده و شاهد بوده ایم که تیم برنده دربی در ثانیه های پایانی شناخته شده است.  شک ندارم که هردو تیم برای به زیر کشیدن یکدیگر آرایش خواهند یافت؛چون نتیجه مساوی برای هر دوتیم سم است، از این رو دربی پیش رو حال وهوای دیگری دارد و متفاوت با هر دربی تاکنون دیده شده خواهد بود.

 

عربشاهی: به غیرت پرسپولیس شکی نیست

ضیا عربشاهی در مورد دربی می گوید:  مظلوم ترین پرسپولیس را در لیگ بیست ویکم شاهد هستیم. از در و دیوار و از زمین و آسمان علیه این تیم بسیج شده اند. با این حال این تیم مردمی همچنان رو پا ایستاده است. به غیرت پرسپولیس نباید شک کرد. هر تیمی شرایط پرسپولیس را داشت اکنون از صفحه فوتبال حذف شده بود. اما پرسپولیس با قامت راست ایستاده و این قدرت نمایی را بار دیگر در دربی شاهد خواهیم بود.

آنچه پرسپولیس تا به امروز به عنوان امتیاز جمع آوری کرده است، تکیه به زور و بازوی خودش است. شاگردان گل محمدی شایسته ستایش هستند و اینان برای قهرمانی وعبور از دربی جان بر کف قرارداده اند.

در مورد دربی باید اشاره داشته باشم پرسپولیس دربی باز است، راه وروش آماده سازی برای بازی های سخت را خوب می داند. تفاوت پرسپولیس با استقلال بر این است که در کنار کسب نتیجه، فوتبال خوب هم  ارائه می دهد. یحیی تیم خوبی را در اختیار دارد، درست برخلاف استقلال در تمام خطوط دارای برنامه است. اگر گاهی شاهد گره خوردن این تیم در راه کسب نتیجه هستیم، این به نوع بی برنامگی تیم های حریف است. دربی را به حساب پرسپولیس واریز کنید. راه قهرمانی پرسپولیس از دربی می گذرد، چون بعد از باخت استقلال، مشکلات تیم آبی آغاز و برای جمع کردن آن نه زمان وجود دارد، نه در این تیم تجربه ای دیده می شود تا استقلال را به سامان برساند.

گفت و گو: حسن حیدری