شنبه یکم اردیبهشت ماه
فینال اول، چک اول؛

شهداب در نیمه راه قهرمانی

نبرد فینال اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور یک ساعت و 47 دقیقه طول کشید و در نهایت مردان دیار بادگیرها با نتیجه 70-80 برنده، میدان را ترک کردند تا در نیمه راه قهرمانی به انتظار یک نبرد حساس و حیاتی در روز دوشنبه لحظه شماری کند. هیچ کس فکر نمی کرد که پیکان با این نتیجه بازنده باشد.

در روزی که قدرتی زن های خودروسازان پوریا فیاضی و حمزه زرینی کم فروغ بودند، یک چرخ پیکانی ها لق می زد. از سوی دیگر تیم شهداب در تمامی فاکتورها تجهیز شده بودند؛ خوب سرویس زدند، مهره های کلیدی پیکان را کلافه کردند، تاکتیک پذیر بودند و در تمام نقاط زمین حضوری پررنگ داشتند. سلیم چپرلی دو ست عالی بود، محمدرضا موذن توپ می گرفت و مهدی مهدوی در بازیگردانی سرشار از تجربه و انگیزه بود. هرچند که سرعتی زن های این تیم به ویژه سهند الله وردیان و رضا عابدین نقش تاکتیکی پررنگی داشتند، اما از بین دو چپ دست قهار شهداب شهروز همایونفرمنش تمام نقاط خالی زمین حریف را نشانه گرفت و مکمل بسیار ارزشمندی برای امین اسماعیل نژاد ستاره میدان بود.

رکوردی جالب

امین اسماعیل نژاد چپ دست آذری زبان تیم شهداب ستاره بی چون و چرای میدان بود. او به تنهایی 28امتیاز گرفت. حضور این جوان بلندپرواز و خوش دست شاید تنها نقطه روشن لیگ امسال باشد که در غروب صابر کاظمی یک قطرپاسور ایده آل در اختیار سرمربی تیم ملی قرار می گیرد. حالا فردا دو تیم پیکان و شهداب بازی دوم فینال را راس ساعت 15:30 در تالار فدراسیون برگزار خواهند کرد. حتم داریم که باز هم آنالیز و مهره چینی دو مربی مطرح سرنوشت ساز خواهد بود. پیمان اکبری می تواند از شکست عجیب تیمش درس بگیرد و علیرضا طلوع کیان که ما را به یاد مربیان سرشناس آنالیزور دنیا هنین می اندازد البته با وزانت بیشتر. باید دید اندیشه های این دو مربی که روزگاری در باشگاه پیکان کنار همدیگر قرار داشتند، در میدان مستطیلی والیبال چگونه جواب می دهد.

دیروز دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و دکتر عبدالحمید احمدی نیز از مهمانان ویژه بازی اول فینال بودند.

نویسنده: جمشید حمیدی