جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

حکایتی جدید از چندشغله های ورزشی

خبر جدیدی است؛ کارکنان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نمی توانند در فدراسیون های ورزشی شاغل باشند. این دستورالعمل می تواند راه تازه ای را برای جلوگیری از برخی اعمال نفوذها از سوی وزارت ورزش در فدراسیون های ورزشی که طبق مقررات مردم نهاد هستند، بگیرد.

نگاهی به ترکیب بیشتر فدراسیون های ورزشی به خوبی ردپای حضور پررنگ کارکنان وزارت ورزش را می بینیم اما آیا این دستورالعمل جدید اجرایی می شود یا همانند بخشنامه ای که چندی پیش راجع به منع حضور رئیسان دارای مشاغل و سمت های رسمی، اداری و اجرایی در ارگان های دیگر شده بود کن لم یکن می ماند یا خیلی زود رنگ می بازد؟!

واقعیت این است که در کشور ما آنقدر جوانان تحصیل کرده به ویژه در حوزه امور فنی و اجرایی ورزش و تربیت بدنی داریم که نیازی نیست برخی از عوامل وزارتخانه با یک دست چند هندوانه بردارند؛ مشروط بر اینکه اراده واقعی بر استفاده از نیروهای جوان ورزش باشد.

بر اساس «سند تحول دولت مردمی»، عضویت کارکنان وزارت ورزش و جوانان در اداره امور هیات‌ها، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک و صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی ممنوع شده است.

«سند تحول دولت مردمی» از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران در ۸ اسفندماه سال جاری به اعضای هیات دولت ابلاغ شد. در این سند آمده است: "در اجرای وعده داده شده در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم و در راستای تحقق اهداف مندرج در قانون اساسی، سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، سیاست های کلی نظام و با اتکا و بهره مندی از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، رفع نیازهای مردم، حل مسائل اساسی کشور و در اجرای اصل ۱۳۴ قانون اساسی «سند تحول دولت مردمی» به عنوان برنامه و خط مشی دولت و مبنای عمل قوه مجریه، وزا و دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.»

همچنین بر اساس اعلام رییس جمهوری، مسئولیت اجرای مفاد سند تحول در موارد مربوط بر عهده وزار و بالاترین مقام مسئول در دستگاه های ذی ربط بوده و مکلف به پاسخگویی هستند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی