شنبه یکم اردیبهشت ماه

مراد محمدی: به مدیریت کشتی نقد جدی دارم

دارنده ۴ مدال جهان و المپیک و قهرمان بازی های آسیایی در گفت و گو با خبرنگار البرز ورزشی ضمن انتقاد به سیاست های جاری فدراسیون کشتی تصریح کرد: تا حرف می زنیم عده ای از وابسته های فدراسیون بحث سهم خواهی را پیش می کشند.

محمدی گفت: کسانی که الفبای کشتی را هم نمی دانند به لطف رئیس فدراسیون به جایی رسیده اند که به من مراد محمدی که گوش و پوست و استخوانم متعلق به کشتی است، سهم خواه می گویند. ما نه سهم خواه هستیم و نه انتظار داریم  سیستمی که به آن انتقاد داریم حرف منتقدین را گوش کند اما آقایان مبلغ فدراسیون اجازه دهند اگر قرار به تقسیم سهم هم بود . کسانی که زحمت کشتی را کشیده اند توی گود باشند.

مراد محمدی افزود: قبلا هم گفته ام باور کنید من هر وقت دور از کشتی هستم اعصابم راحت است و به زندگی شخصی ام می رسم اما این اجازه را دارم به عنوان یک گوش شکسته وقتی مسیر اشتباه طی می شود تذکر بدهم.  اگر قرار باشد رفیق بازی و رابطه جای ضابطه را بگیرد یا کسانی که در کشتی جایگاه چندانی نداشته اند امور را در دست بگیرند جامعه کشتی حق دارد اعتراض کند.

وی در پاسخ به این پرسش که عده ای موفقیت جهانی نروژ را دلیل حقانیت خود و حاصل انتخاب درست فدراسیون تلقی می کنند، نظر شما در این مورد چیست، گفت: اشتباه آنان این است که  مسابقات جهانی را که بلافاصله پس از المپیک برگزار شد با جهانی های گذشته برابر می دانند. مگر ممکن است طی دو ماه بتوان دگرگونی جدی در جمع تیم ملی ایجاد کرد؟ به اعتقاد من بدن نفرات اعزامی به المپیک بر اثر فشار تمرینات اردویی در توکیو جواب نداد و پس از بازگشت و اعزام به مسابقات جهانی بدن ها روبه راه و شاداب شد. از طرفی بسیاری از چهره های شاخص کشتی جهان در جهانی نروژ شرکت نداشتند که در نهایت منجر به کسب نتیجه خوب برای کشتی ما شد. البته این امر از شایستگی مدال آوران ما کم نمی کند اما اینکه موفقیت نروژ را متعلق به کادر فنی جدید بدانیم بی انصافی در حق کادر قبلی خواهد بود. تعصب بیش از اندازه رئیس فدراسیون به یک فرد جهت اثبات رای و نظر خود راه به جایی نخواهد برد.

عنوان دار المپیک خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد ما به واسطه خوشایند و بله قربان گویی  به افراد امتیاز بدهیم سنگ روی سنگ بند نخواهد شد. وقتی کشتی نویسان و منتقدان صاحبنظر در میدان نباشند یا توسط تازه به دوران رسیده ها و  کمک فدراسیون کنار زده شوند آن وقت امثال ما و شما باید گوشه ای بنشینم و کسانی که اصلا در کشتی نبوده اند و در دوران همین فدراسیون پا گرفته اند بر صندلی کارشناسی و امور فنی تکیه بزنند.  وقتی جایگاه ها مشخص نباشد شاهد این اتفاقات خواهیم بود که افراد ضعیف و بله قربان گو پشت میز بنشینند و قهرمانان کنار باشند.

محمدی در پاسخ به این سئوال که سال ۱۴۰۰ را چگونه پشت سرگذاشته و چه پیامی برای مردم دارد، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ در مجموع برای من سال خوبی بود چون فرصت خوبی داشتم تا به امور شخص برسم و کنار خانواده باشم. امیدوارم سال جدید چهره مردم خندان و دل شان شاد باشد. البته مشکلات اقتصادی خیلی به مردم فشار آورده و انصافا خیلی ها به سختی زندگی می کنند که انتظار می رود مسئولان فکری به حال آنها داشته باشند.

گفت و گو: احمد دباغ