پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
دربی و نوروزنامه با حسن روشن؛

ترس، برگ برنده دربی است

دربی پنجشنبه بهانه ای شد تا پای صحبت حسن روشن بنشینیم. در این میان گذری به نوروز نیز داشتیم که می خوانید.

* دربی برنده خواهد داشت؛ چون هردو برای پیروزی به میدان خواهند آمد.

* تیمی که از دربی ترس داشته باشد، برنده بازی خواهد شد. ترس استقلال این است که صدر جدول را از دست ندهد و وحشت پرسپولیس بر این است که باید در کورس مدعیان باقی بماند.

* معمولا در چنین دیدارهایی یک اتفاق و حادثه، تعیین کننده خواهد بود. هر تیمی بر اثر اتفاق به گل برسد، بر زیبایی بازی می افزاید.

* پرسپولیس در کل باید ببرد، در غیر اینصورت از کورس خارج خواهد شد؛ اما اگر برنده شود ولی قهرمان نشود، باز هوادارانش راضی دیده خواهند شد.

** رایکوف می گفت: «اگر بترسی و بگویند تیم ترسو، بهتر از آن است که در غرور و منیت گرفتار شوید.»

* توصیه من این است که نباید از کنار موقعیت ها بی تفاوت عبور کرد. هر دو تیم در فاز حمله دارای مهاجمان خوبی است که می توانند موج انفجار ایجاد کنند.

 *در کل نتیجه بازی را دو بر یک به سود استقلال می بینم.

*  نوروز یعنی روز نو است و  پیشاپیش به هموطنانم این روز باستانی را تبریک می گویم، اما روز اول فروردین تولد برادر شهیدم است. ما در این روز برسر مزار برادر شهیدم قرار داریم.

*  بهار فصل گل است. گل را دوست دارم، اما عاشق برف هستم و لیکن پاییز قشنگ ترین فصل از نظر من محسوب می شود.

*عید یعنی بازگشت به دوران بچگی. خرید کت و شلوار با کروات کشی آن هم در خیابان باب همایون تهران. اما ۹ فروردین یاد مادر هستیم که همیشه در قلب ما جای دارد.

* هرچه در دوران بچگی از پدرو مادرمان به بهانه عید توانستیم عیدی دریافت کنیم، اکنون همه را باید به بچه های خودمان پس دهیم. این همان مثال معروف است که درپس هر سربالایی یک سرازیری هم وجود دارد.

 * فوتبال ما در سال گذشته دو چهره داشت؛ از زاویه نتیجه خوب بودیم وبه جام جهانی راه پیدا کردیم. اما در راه تشکیلات و اجرایی خوب نبودیم. نمونه اش نوع برخورد مهندسی شده هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با رئیس فدراسیون آن است.البته اعتقاد دارم که  رئیس عزل شده فوتبال به سر کارش باز خواهد گشت، چون ادله ای که برای عزل رئیس فدراسیون فوتبال ارائه شده است، بی اساس و بدون منطق و مهندسی شده بود. در غیر اینصورت فوتبال ایران از سوی  فیفا بدون تردید تعلیق  خواهد شد. روی این مسله نباید شک کرد  چون دلایل عزل رئیس فدراسیون فوتبال که بنده آن را مطالعه کردم برای فیفا مستندات قانونی و منطقی نخواهد بود.اعتقادم براین است که رئیس فدراسیون عزل شده فوتبال اگر هم اشتباه یا تندروی داشت، اما برنامه های او به نفع فوتبال ملی بود.

گفت و گو: اکبر عزیزی