پنجشنبه سی ام فروردین ماه
پرسپوليس از "خودی" می خورد؛

شلوغ کاری و استعفا دیگر جواب نمی دهد...

دربی حساس ۹۸ گرچه با تساوی به پایان رسید اما قطعاً یک "بازنده بزرگ" داشت و آن کسی نبود جز یحیی گل محمدی که هرگز در شأن و حد و اندازه های جایگاهی که دارد،رفتار نکرد.

آنچه تصاویر تلویزیونی نشان داد،عین ضعف،درماندگی و غیر حرفه ای بودن فردی بود که چندین و چند بار حتی تا نزدیکی های نیمکت تیم ملی رفته و برای حضور روی آن کاندیدا شده است.

یحیی گل محمدی کنار زمین چنان جار و جنجالی به راه انداخت که هر کس از آن زمان تازه تماشاگر بازی شده بود،تصور می کرد داور بعد از یک کارت قرمز اشتباه و دو پنالتیِ نادیده گرفته شده در دقایق قبل،گل سالم پرسپولیس را هم مردود اعلام کرده است!

سرمربی تیمی که در ماههای اخیر نشانی از گذشته اش ندارد و بواسطه عملکرد پرانتقاد شخص او در بازار نقل و انتقالات،روز به روز ضعیف تر می شود،بعد از شلوغ کاری های بسیار در دقایق پایانی بازی پنجشنبه،طی اقدامی بچگانه و سوال برانگیز در صفحه شخصی اش از هواداران خداحافظی کرد تا بیش از پیش به نقش بازی کردنش ادامه دهد.

گرچه این تحرکات یحیی درمورد دسته ای از هواداران پرسپولیس جواب داد و ذهن آنها را منحرف ساخت تا به داور حمله ور شوند و از ضعف ها و حقیقت تلخ تیمشان غافل شوند اما عمده طرفداران پرسپولیس از همان لحظات اولیه متوجه شدند گل محمدی دارد فرافکنی و شلوغ کاری می کند تا بار را از روی دوش خود بردارد و پشت جوسازی ها علیه رقیب پنهان شود.

یحیی برای دومین بار طی هفته های اخیر،در آستانه تعطیلات لیگ استعفا می دهد و این در حالی است که هوادار "فوتبال فهم" پرسپولیس دیگر دستش آمده چه خبر است و آن میراث ارزشمند برانکو ایوانکوویچ چگونه در سایه تصمیمات و انتخاب های گل محمدی به این روز رسیده است.

این هوادار اگر کمی تعصب را کنار بگذارد،می بیند که سوگلی جلوه دادن استقلال،نه ضعف دروازه و خط دفاعی پرسپولیس را کمرنگ می کند و نه بر دیگر مشکلات فنی سرخپوشان سرپوش می گذارد.استقلال باوجود خیلی از اشتباهات داوری (به ضرر این تیم) مقتدرانه صدرنشین است،بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و بدون باخت تا اینجای کار پیش آمده است،بنابراین ایجاد هجمه روی این تیم،اثر معکوس دارد و حقایق تلخ را بیشتر عیان می سازد.

مربیان و بازیکنان تیمی که تا همین چند ماه قبل عنوان می کردند باید در زمین حرف زد و به اعتراضات استقلالی ها در رابطه با حمایت همه جانبه از پرسپولیس پوزخند می زدند،اکنون در توجیه عملکرد دور از انتظار خود،دقیقاً پای مسائل غیرفنی را وسط می کشند،در حالی که در خلوت به ضعف ها و قوت ها واقفند و می دانند اگر استقلال کمی خوش شانس بود،در همان نیمه اول کارشان را یکسره کرده بود.

هوادار منطقی پرسپولیس می داند پشت بعضی از خریدهای فصل جاری این تیم حرف و حدیث های بسیاری وجود دارد و باخت مقابل صنعت نفت،تساوی مقابل پدیده قعرنشین و بعضی دیگر از نتایج این فصل ریشه در مسائل بیرونی دارد،نه مواردی که یحیی و اطرافیانش هماهنگ شده مطرح می کنند و خبرنگاران وابسته به آنها نیز رنگ و لعابش می دهند.

یحیی گل محمدی بسیار خوش شانس و خوشبخت بود که آن تیم رویایی برانکو را به دستش دادند و وقتی هم در لیگ برتر قهرمان شد و در آسیا به فینال رسید،وهم او را برداشت که مربی برتر فوتبال ایران است اما متاسفانه پشت پرده ها و حواشی او،خیلی از واقعیت ها را عیان ساخت و اینچنین است که دیگر داد و بیداد و بهم ریختن شهر،برای ماله کشیدن و گمراه کردن هوادار جواب نمی دهد...

نویسنده: حامد فرضعلی بیک