جمعه دهم فروردین ماه

دايي تاريخ ملت است، حجازی تاريخ فوتبال!

قرعه کشی جام جهانی در دوحه قطر با حضور علی دایی مایه افتخار ایرانیان است که جهان را متاثر از رفتار و اصول قهرمانی خود کرده است.

خدا رحمت كند عباس عبدالملكي را، ورزشي نويس متبحري كه يك هفته است كه هفتمين سال نبودش را سپري كرديم.مرحوم عبدالملكي كه قريب سه ده  دركنار هم بوديم، در بدو ورودش به اين عرصه در موسسه  تاريخ معاصر و در كنار بسياري از مورخان مشغول به كار بود. روزي كه در قلمش از كلمه تاريخ درباره ناصرحجازي و نان به نرخ روز معروف استفاده كرد! دليل اين امر را ادعاي مورخان موسسه تاريخ معاصر ذكر كرد و به نقل از يكي از مورخان گفت اگر كسي تاريخ بنگارد و يادي از اينان نكند، تاريخ شناس نيست. البته كه ادعاي فوق بي ربط حداقل درمورد ناصر حجازي نبوده و نيست اما مقايسه علي دايي با هرفردي در فوتبال ما نه تنها مصداق تحريف تاريخ خواهد بود، بلكه عملكرد سال هاي اخير علي دايي همراه با آنچه در مراسم قرعه كشي جام جهاني از حضور او ديديم و ديديد و چند روزيست اكثر رسانه ها از حضور كاريزماتيك سلطان علي دايي ازاين حضور ياد مي كنند، بدون ذره اي ترديد تاريخ را بايد اينگونه نگاشت؛

*دايي نماد يك ملت است

*نماد يك فرهنگ غني

*نماد يك انسانِ

باوقار، خوش استيل، خوش تيپ و اصيل ايراني

*نماد يك فرد تحصيلكرده و مبادي آداب كه اهل مماشات نيست، نان را به نرخ روز نمي خورد و راست قامت و استوار است.

*براي حضور در فوتبال گردن خم نمي كند و به هرجناح هاي سياسي آويزان نمي شود و اهل پولشويي هم نيست. او علي دايي است. تاريخي از تاريخ ايران..!

در مراسم قرعه كشي جام جهاني قطر كه ميليون ها بيننده چشم به اين مراسم داشتند،علي دايي با حضورش و با نجابتش پيام آور خيلي حرف ها بود. حرفي از يك تاريخ و حرفي از ناگفته و نامي از ايراني، يك ايراني سربلند بدون غل و غش.

دوازدهم فروردين ماه متاثر از حضور علي دايي به ايراني بود خود افتخار كرديم.

نویسنده: مجید سعیدی