چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه
مطالبه مردمی درباره حادثه تلخ مشهد؛

آقای وزیر نتایج بررسی ها را اطلاع رسانی کنید!

غائله ای که به دلیل ندانم کاری آقایان و عدم شناخت آنها از اوضاع و احوال فوتبال در مشهد رخ نمود و به یک مطالبه عمومی مبدل شد،ریاست جمهوری،رئیس مجلس و دادستان‌را هم به صحنه کشاند.

لازم است وزیر محترم کشور نتایج بررسی ها و اطلاعات‌ به دست آمده را در اختیار رئیس جمهور محترم رسانده و مراتب را به اطلاع عموم هم برساند.

روزی که اعلام شد بازی پایانی ایران با لبنان در شهر مشهد برگزار می شود، ناخود آگاه یاد انتقال تیم‌پاس به همدان افتادم. آن روز هم توجه به شهرستان ها و توسعه فوتبال در مراکز استان ها بهانه شد.

در این راستا تنی چند از نمایندگان مجلس و دست اندرکاران ورزش که همدانی بودند، فرصت را مغتنم شمرده و زمینه ساز انتقال تیم قدیمی پاس به شهر‌همدان شدند.

این تصمیم غلط و نابه جا باعث شد تا آن تیم پرآوازه و محبوب از لیگ برتر سقوط کرده و از صحنه فوتبال محو شود و... بحث انتقال بازی آخر ملی پوشان به شهر مشهد هم تداعی کننده آن تصمیم نادرست دو دهه پیش بود.

اصولی رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی و عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون با حمایت جمعی از رفقا از بی صاحبی فدراسیون و مدیریت هرکی هرکی نهایت استفاده را بردند تا با برگزاری دیدار در مشهد اندکی وجهه برای خود دست و پا کنند!

این مسئول ناکارآمد که فوتبال خراسان را به‌ قهقرا کشانده بود، با تلاشی مضاعف در پشت صحنه رضایت مسئولان را جلب کرد و با خط و نشان کشیدن برای دیگران انجام بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) را نهایی کرد.

این ندانم کاری و عدم شناخت آنها از شرایط باعث شد تا کام مردم از پیروزی و صدرنشینی ملی پوشان ‌تلخ و حوادث برجای مانده همه را رنجیده خاطر کند.

متاسفانه بحث نادرست بلیت فروشی که عمدتا کاغذی و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی صورت گرفت، جمع کثیری را به ورزشگاه کشاند.

دو ساعت قبل از بازی گنجایش ورزشگاه کامل شد، اما جمع کثیری بلیت به دست در انتظار ورود بودند.

در این میان حضور بانوان در بیرون ورزشگاه و جلوگیری از هدایت آنها به داخل موجب ایجاد غائله جدی شد.

در این شرایط جا داشت یک مسئول یا حتی یک پیشکسوت ورزشی در میان مردم حاضر می شد و با عذرخواهی از مشکلات پیش آمده از حضار تقاضا می کرد برای برگزاری مناسب این دیدار بین المللی و جلوگیری از واکنش فیفا محل را ترک و بازی را از منزل و از طریق تلویزیون‌ تماشا کنند.

نمونه این‌ تجمعات‌ را به کرات در مقابل وزارت ورزش و ساختمان باشگاه های پرسپولیس و استقلال مشاهده کرده بودیم.

در اینگونه از تجمعات،عمدتا نمایندگان وزارت ورزش یا مسئولان سرخابی در میان ‌مردم حاضر شده و با شنیدن انتقادات آنها و ادای توضیحات لازم، صحنه را مدیریت می کردند.

متاسفانه در مشهد این بی مبالاتی از سوی مسئولان فوتبال استان صورت گرفت و اصولی نقشی پررنگ‌ در ایجاد این آبروریزی شد و...

انتظار می رود وقایع به وجود آمده و جوانب امر با دقت و بدون اغماض مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته و با خاطیان برخورد مناسب صورت گیرد.

البته مطالبه‌ عمومی این‌ نکته اساسی است که مردم در جریان امر قرار گرفته و توضیحات لازم در گزارش مسئولان ذیربط ارائه تا مشخص شود چه دستگاه و کدام گروه از وظایف ذاتی خود تخطی کرده و موجب بروز این ‌حادثه تلخ شده است.

نویسنده: احمد میرزاییان