پنجشنبه نهم فروردین ماه
والیبال بین المللی جام رمضان-دبی؛

شهداب با المفاجا پاسی از شب

تیم والیبال شهداب مقاومت یزد که برای شرکت در رقابت های بین المللی جام رمضان به دبی سفر کرده است؛ فردا شب ساعت یازده به وقت تهران با المفاجا نخستین بازی را در مجموعه ورزشی ناس برگزار می کند.

تیم المفاجا بیشتر از بازیکنان صربستانی استفاده می کند؛ البته هر تیم موظف به بکارگیری از دو بازیکن لو‌کال (محلی) است که تیم شهداب دیشب تا حدود دو بامداد در سالن الاهلی با یک بازیکن اماراتی سرعتی به نام محمد الثانی تمرین کرده وی ظاهراً از بستگان شیخ ثانی مدیر الشباب الاهلی است هدف کمیته بر گزاری مسابقات این است که بازیکنان اماراتی از تجربیات والیبال بازان حرفه ای دیگر کشورها استفاده کنند. علیرضا طلوع کیان و میثم جعفری سرمربی و سرپرست تیم شهدای شب گذشته با عبداله مراد اسپانسر تیم دیدار کرده و لباس تمرین و بازی تیم را که منقش به آرم چند موسسه از جمله باشگاه شباب الاهلی است تحویل گرفته اند؛ براساس تحقیق حدود بازیکن ایرانی در تیم های مختلف حضور دارند که هنوز از سیمای آنها به طور کامل پرده برداری نشده است بازیکنانی چون محمد صادقی؛ اشکان در خشان، پوریا فیاضی، امیر حسین توخته و...

در این بین حمایتگران  شهداب توقع قهرمانی از این تیم دارند که بدون ملی پوشان خود به این سوی آب های خلیج فارس پروار کرده اند.

دیشب فینال باشگاه های امارات نیز بین دو تیم النصر و الاهلی بر گزار شد که پس از پنج ست بازی که در میان تشویق خاص تماشاگران منطقه عربی خلیج فارس تیم النصر با بازیکن برزیلی خود کوستا پیروز شد. اشتباه کو‌چینگ الاهلی که به تناوب از امیرحسین فرهادی یار چپ دست ایرانی سود می برد بازی برده را به شکست تبدیل کرد. نکته جالب توجه اینکه منشی و نویسنده این مسابقه نیز یک بانوی ایرانی بود. پگاه حکام زاده که چند ماهی است از تهران به دبی نقل مکان کرده است با دقتی کم‌نظیر امور منشی گری را انجام داده است. وی سابقه حضور در صحنه مسابقات  مهم بین المللی و جهانی را دارد. در این باره و اوضاع داوری به ویژه بانوان به تفصیل خواهیم نوشت.

نویسنده: جمشید حمیدی