جمعه دهم فروردین ماه

ناکارآمدان مجازات می شوند

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برنامه حذف تعدادی از اعضای هیات رئیسه ناکارآمد خود را کلید زده است ...

سلسله حوادثی که هیات رئیسه در هفته های اخیر رقم زده موجب خسارت به فوتبال کشور شده که اوج آن را در مشهد شاهد بودیم، جایی که اتفاقات بیرون از ورزشگاه امام رضا (ع) و برخورد با بانوان باعث ایجاد یک مسئله سیاسی بزرگ برای کشور و دردسری بین المللی شد و حال مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته تا با عاملان این حوادث برخوردی جدی داشته باشد.

شنیده ها حاکی از آن است که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصمیم خود را گرفته و قصد دارد عناصر ناکارآمد هیات رئیسه که مسبب حوادث خسارت بار اخیر هستند را کنار بگذارد.

لازم به ذکر است که سلسله حوادثی که هیات رئیسه در هفته های اخیر رقم زده موجب خسارت به فوتبال کشور شده که اوج آن را در مشهد شاهد بودیم، جایی که اتفاقات بیرون از ورزشگاه امام رضا (ع) و برخورد با بانوان باعث ایجاد یک مسئله سیاسی بزرگ برای کشور و دردسری بین المللی شد.

این مسائل از چشم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال دور نماند و در بامداد جمعه 12 فروردین بیانیه ای صادر شد که جمعی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کردند که خواهان پاسخگویی صریح اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند و «کسانی با انجام تخلف یا سوءمدیریت شیرینی رفتن به جام جهانی را به کام ملت تلخ کردند و یا با چه نیتی خطر آسیب به فوتبال ملی و منافع ملی را افزایش دادند در حالی که می دانستند این خطرات وجود دارد قطعاً باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خویش به افکار عمومی و مجمع فدراسیون فوتبال باشند. لذا مجمع عمومی که مهمترین رکن فوتبال کشور می باشد در اولین جلسه اضطراری، پیگیر موارد فوق خواهد بود و علاوه بر دفاع از کیان فوتبال کشور و منافع ملی در حوزه فوتبال با خاطیان مماشاتی نخواهد کرد.»

 

حال شنیده ها حاکی است که مجمع عمومی فدراسیون فوتبال تصمیم جدی بر حذف عناصر ناکارآمد هیئت رئیسه و مقصران حوادث اخیر را گرفته است؛ تصمیم مجمع عمومی فدراسیون فوتبال واکنشی است به اقدامات دامنه دار هیئت رئیسه که با برکناری شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شد و به حوادث مشهد رسید؛ همان هیئت رئیسه ای که رئیس فدراسیون را پس از کسب نتایج قابل قبول در شرایطی سخت برکنار کرد و بجای آن موفقیت های شیرین، اعضایش ایجاد بحران برای کادر فنی در نزدیکی جام جهانی، بی نظمی در تیم ملی، حوادث مشهد و ایجاد معضل سیاسی برای کشور و تولید خوراک برای رسانه های معاند را رقم زده اند!

همچنین در خبرها آمده که تصمیم انتقال مسابقه ایران – لبنان به مشهد مقدس غیرقانونی بوده است و بدون تشریفات لازم چنین تصمیمی گرفته شده است.

انتقال این مسابقه رسمی به مصوبه هیئت رئیسه و تشریفات قانونی خاص نیاز داشته که محقق نشده است.

نکته عجیب اینکه سرپرست و یکی از اعضای هیات رئیسه بر اساس نظر شخصی و بدون هماهنگی با نهادهای مربوطه تصمیم به برگزاری مسابقه ایران – لبنان در مشهد گرفته است.

تصمیمی که خسارت عظیم آن حالا مشخص شده و متاسفانه تبعات سیاسی و بین المللی آن همچنان ادامه دارد.