سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه
در غیاب استقلال و پرسپولیس؛

سپاهان و فولاد باید آبروداری کنند!

غیبت سرخابی ها در جام باشگاه های آسیا برای فوتبال ما ضایعه است و نباید آن را کوچک شمرد.دو نماینده دیگر ما (سپاهان وفولاد) وظایف خطیری دارند و باید از جایگاه رفیع فوتبال باشگاهی ایران دفاع کنند.

دو نماینده ایران در گروه C و D از روز پنجشنبه رقابت های خود را با حریفان در عربستان آغاز می کنند. این رقابت ها به‌صورت متمرکز برگزار می شود.

در گروه C تیم فولاد خوزستان با تیم ها‌ی الغرافه قطر، شباب الاهلی امارات و آخال ترکمنستان رقابت خواهد داشت.

شاگردان جواد نکونام در نخستین پیکار خود فرداشب ساعت بیست و یک و چهل و پنج دقیقه با الغرافه قطر مصاف خواهند داد.

حضور استراماچونی به عنوان سرمربی در تیم قطری برای ما بسیار جذاب خواهد بود.

الغرافه تیمی شکیل و سازمان یافته است. شیخ دیاباته در خط حمله بازیکنی اثرگذار است و تقابل او با مدافعان فولاد دیدنی است. سعید عزت اللهی هم در مرکز میدان حضور خواهد داشت.

فولاد از چند روز پیش در محل مسابقات حاضر شد و تمرینات منظم و خوبی را پشت سر گذاشت تا بازیکنانش با شرایط اقلیمی و آب و هوایی خو بگیرند. فولاد از بازیکنان شاخص و با تجربه ای بهره می برد. پریرا، پاتوسی و کولیبالی سه بازیکن ثابت و اثرگذار خارجی تیم هستند.

پیوستن آغاسی و رضاوند و‌مهدی شیری به تیم اهوازی ترکیب آنها را کامل کرده است.

فولاد بازبکنان توانایی چون نجاریان،ساسان انصاری،آبشک ،حردانی و بوحمدان و عباسی را هم در ترکیب دارد. تیم آخال ترکمنستان برای نخستین بار به این مرحله راه یافته است.

آنها تیمی ناشناخته هستند و مصاف اولیه نماینده ترکمنستان با الشباب الاهلی امارات توان و ظرفیت آنها را مشخص خواهد کرد.

به نظر می رسد جدال اصلی در این گروه به رقابت فولاد و الغرافه خلاصه شود. در گروه D مسابقات قدری پیچیده و حساس تر است.

سپاهان نماینده ایران باید با پاختاکور ازبکستان،الدحیل قطر و التعاون عربستان رقابت کند.

شاگردان محرم‌نوید کیا در اولین‌گام فردا شب با پاختاکور ازبکستان مصاف خواهند داد.

پاختاکور را تیمی فیزیکی و قدرتی می شناسیم. آنها فوتبالی مبتنی بر دوندگی و کار گروهی ارائه می دهند.

سپاهان در لیگ برتر نمایش محکم و با ثباتی نداشته و نوید کیا از عملکرد شاگردانش در فصل جاری راضی نبوده است.

باید شاهد پیکار بازیکنان سپاهان در مسابقات برون مرزی بود و عملکرد آنها را زیر ذره بین برد.

نویدکیا کلکسیونی از بازیکنان کارآمد و شاخص را در اختیار دارد.این ظرفیت و توانایی فردی باید در مسیر اهداف گروهی قرار گرفته و به کار آید.

عناصری چون: ولسیانی، نورافکن، احمدزاده، مغانلو، سروش رفیعی، شهباززاده، اسماعیلی فر، محمدرضا حسینی، ریگی و علی محمدی و یاسین سلمانی در تیم سپاهان حضور دارند که بسیار ارزشمند است.

سپاهان به لحاظ امکانات و تجهیزات و تدارکات تیم مشکلی ندارد و انتظار می رود در این‌مسابقات قدرت خود را به‌حریفان دیکته کند. نتیجه دیدار نخست سپاهان برابر پاختاکور مهم و حیاتی است.

التعاون عربستان هم از شرایط میزبانی بهره می برد. برای آنها باید حساب جداگانه باز کرد. الدحیل قطر هم دیگر تیم پرقدرت حاضر در این‌گروه است.

الدحیل هم در ترکیب خود از مایکل اولانگا،معزعلی،جونیور،بن عطیه، کریم بودیاف، مونتاری و نام تائه هی بهره می برد. سرمربی تیم الدحیل هرنان کرسپوی آرژانتینی است.

برای دو نماینده ایران در این رقابت ها آرزوی موفقیت داریم و با خوش بینی بازی های آنها را تعقیب می کنیم. امیدواریم در پایان این ماراتن فشرده که به‌صورت رفت و برگشت و به صورت متمرکز در عربستان برگزار می شود، شاهد صعود فولاد و سپاهان باشیم و رخداد تلخ حذف‌سرخابی ها را فراموش کنیم.

نویسنده: احمد میرزاییان