جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

زدودن لایه زمخت روابط غلط در وزارت ورزش!

طی این یکی دو دهه ورزش ما از بابت روابط عمومی شانس نیاورده بود، چون اغلب افرادی که مدیریت روابط عمومی وزارت ورزش را بر عهده گرفته بودند هرگز نتوانسته بودند رسالت و وظیفه سازمانی خود را به درستی انجام بدهند.

بدون تعارف بنویسیم که حداقل در این سال ها حتی مازیار ناظمی که خود از جنس رسانه بوده و در پی آن کاوه احمدی که ورزشی هم نبود نه تنها در جهت هم افزایی جام مهمی بر نداشته بودند بلکه به دلیل واهمه که از بابت از دست دادن مسئولیت سفارشی خود داشتند در ید دو سه یا چهار رسانه وابسته به ارگان ها و نهادهای دولتی قرار گرفته و جرات بر قراری ارتباط سالم با روزنامه نگاران و موسسه هوایی که مستقل و بخش خصوصی بوده اند را از دست داده بودند غافل از این واقعیت که این میز ها و سمت ها پایدار نبوده و نیستند و مهم داشتن روابطی منطق و منصفانه در راستای انتقال اهداف وزارتخانه متبوع به همه آحاد است و چنین می شد وقتی ورزش دچار بحران می شد نه خود آقایان و نه دوستان سفر و حضر آنان قادر به تجزیه و تحلیل رخدادها نبوده و از ارایه راه حل های محکمه پسند عاجز می ماندند.

دوستی ها و ارتباطات سفارشی و شرطی اصولاً اینگونه آمد و هر گز نمی توانند افکار عمومی را نظم داده و اعتدال بر گزار کنند متاسفانه روابط عمومی فدراسیون ها نیز از این رویه تا سالم تاثیر گرفته و با نسیمی از آستانه رفاقت بازی فرو می افتند.

نمی خواهیم گلایه کنیم که طی این سال ها چقدر در مورد البرز ورزشی و روزنامه شوت کم لطفی شده اما اکنون که شخصیتی جوان به نام معتمد کیا مسوولیت روابط‌عمومی وزارت ورزش را در دست گرفته است باید آن لایه زمخت انحصار طلبی را بشکند و باج ندهد. وقتی چرخه اطلاعات  فرا گیر باشد اعضای این کمیته اثر بخش از اشخاصی که دارای سواد و قوه تجزیه و تحلیل  استفاده کن نیازی غلتیدن به دامان باند معروف و همیشه حاضری بخور نخواهد بود. به اعتقاد ما نه تنها در پارارت ورزش و کمیته المپیک بلکه در بیشتر فدراسیون‌ها باید رفرمی اساسی درایت زمینه به وجود آید.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی