سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

غرامت ۸۰میلیون دلاری روس ها از FIVB

روسیه از FIVB فدراسیون جهانی والیبال به خاطر پس گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی مردان جهان  ۸۰ میلیون دلار غرامت درخواست  کرد.

 الکساندر یارمنکو Alexander Yaremenko دبیرکل فدراسیون والیبال روسیه در مصاحبه با تاس گفت که فدراسیون روسیه به خاطر تصمیم فدراسیون بین المللی والیبال برای حذف حق میزبانی روسیه از مسابقات جهانی والیبال مردان 2022 در مسکو اسنادی را به دادگاه بین المللی داوری ورزش Court of Arbitration for Sport =CAS  ارائه کرده است.  دادگاه حکمیت ورزش به فرانسوی Tribunal arbitral du sport یک سازمان شبه‌ قضایی است که به منظور حل و فصل اختلافات مربوط به ورزش از طریق حکمیت بنیان‌گذاری شده‌است. مقر این دادگاه در لوزان سوئیس است و دادگاه‌های آن در نیویورک، سیدنی و لوزان قرار دارند. روسیه  از FIVB به دلیل خسارات اقتصادی وارد شده غرامت می خواهد. روسیه قرار بود این مسابقات را در ماه آگوست و سپتامبر برگزار کند و ده شهر از جمله پایتخت مسکو به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شدند. درخواست شامل هزینه های مناقصه، هزینه های آماده سازی و هزینه های ساخت منطقه ای به مبلغ کل تقریبا ۸۰ میلیون دلار است. با این حال، فدراسیون روسیه به دلیل مشکلات (به دلیل تحریم ها) در پرداخت هزینه خدمات خود، پیدا کردن وکلایی که بتوانند حقوق خود را احقاق کنند، با دشواری روبه رو است.

خلع روسیه از میزبانی مسابقات جهانی نشان داد برای تشکیلات بین المللی ورزش هم محروم کردن تیم ها و کشورها کاری ندارد و این باید آویزه گوش فوتبال ما باشد که خطر همیشه در کمین است.