شنبه یکم اردیبهشت ماه
مرحله گروهی جام باشگاه های آسیا؛

تقابل دیدنی سپاهان با الدحیل

امشب مصاف سپاهان با الدحیل به جهات مختلف سرنوشت ساز خواهد بود. نماینده قطر از پیکار با التعاون شکست را پذیرا شده، اما نماینده ما پاختاکور را از سر راه برداشته است. در واقع شاگردان نویدکیا با بازیکنان زخم خورده هرنان کرسپو تقابل خواهند داشت.

الدحیل یکسری بازیکنان شاخص در اختیار دارد؛ معز علی و اولانگا در خط حمله جولان می دهند. در مرکز زمین هم بودایف، نام تائه هی و جونیور کار بازی سازی را‌عهده دار هستند.نفراتی چون مونتاری و بن عطیه را‌هم باید به این جمع افزود.

در واقع باید ‌گفت تیم الدحیل از بازیکنان کارآمدی در تمامی مقاطع برخوردار است. این تیم به لحاظ تفکرات کرسپو، به شدت تابع بازی هجومی است و در این مصاف باید دید در مقابله تاکتیکی، شاگردان نوید‌کیا چه تدابیری دارند.

ولسیانی و نژادمهدی دو مدافع میانی سپاهان باید لحظه به لحظه مراقب تحرکات ‌معزعلی باشند.

نورافکن و اسماعیلی فر دو مدافع کناری هم نباید به جونیور و اولانگا فرصت نفوذ و خلق موقعیت بدهند.

در میانه میدان هم رویارویی حسینی، رفیعی، احمدزاده و ریگی یا علی محمدی با بودایف،  تائه هی و‌مونتاری مهم و تعیین کننده خواهد بود.

سپاهان در پیکار نخست، نیمه اول را نامتعادل و ناهماهنگ پشت سر گذاشت، اما در وقت دوم امان پاختاکور را‌برید و با سیطره بر مرکز ثقل زمین و تسخیر فضا، فرصت تفکر به حریف نداد.

سه گل مغانلو و حسینی و مالکیت توپ و‌میدان حرفی برای گفتن باقی نگذاشت.

باید دید تیم ما در بحث ریکاوری و آنالیز حریف قطری تا چه اندازه موفق عمل کرده و آماده ضربه زدن به‌حریف زخم خورده است.

سپاهان را‌ مانند الدحیل تیمی هجومی با تاکتیکی شناور می شناسیم. آنها موازنه قوا را در دو سمت زمین برقرار کرده و با فرارهای اسماعیلی فر و حسینی از راست پایه گذار حملات می شوند.

در جناح چپ هم نورافکن و احمد زاده با مشارکت دائمی شهباززاده بر حریفان می تازند و‌مغانلو را در شرایط گلزنی قرار می دهند. بازی سازی سروش رفیعی و پاسهای عمقی او هم نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

با این اوصاف باید امشب شاهد یک‌ پیکار تماشایی و پربرخورد باشیم. جدالی که نبردهای فیزیکی و دوندگی فاکتور اصلی دو تیم خواهد بود.

در دیدار دیگر این گروه التعاون عربستان‌ با‌پاختاکور ازبکستان مصاف می دهند.

تساوی این بازی به سود ما خواهد بود، اما‌برد التعاون قدری معادلات را‌پیچیده می کند.

نویسنده: احمد میرزاییان