جمعه دهم فروردین ماه
در گفت و گو با حمید درخشان مطرح شد؛

به فکر تقویت گلرهای داخلی باشیم

لیگ قهرمانان آسیا در حالی برگزار می شود که دو نماینده ایران در مصاف با حریفان خود راه سخت و دشواری را پیش رو دارند. به طوری که حمید درخشان از پیشکسوتان سرشناس فوتبال ایران به آن اشاره کرد و جای دو تیم پرسپولیس و استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا خالی می داند. البرز ورزشی با وی گفت و گویی انجام داد که می خوانید.

حمید  درخشان گفت: متاسفانه چندین سال است که فوتبال ایران از لحاظ زیرساختی و پایه ای ایراد دارد. به همین دلیل احتمال کسب عناوین قهرمانی بیشتر تیم های رده های ملی فوتبال کشورمان در رقابت های آسیایی و بین المللی بسیار کم است. همین حالا هم این سوال نه تنها برای من بلکه برای اکثریت علاقه مندان به فوتبال هم پیش آمده است که چرا تیم ملی بزرگسالان ما نیز با وجود راهیابی از گروه مقدماتی تا مرحله نهایی جام جهانی 2022-2020 قطر هنوز یک گلر خوب و مطمئن از دل برگزاری مسابقات لیگ برتر ایران ندارد. ولی در عوض علیرضا بیرانوند  و امیر عابدزاده کماکان به عنوان دو سنگربان نوبتی تیم ملی ما در مرحله بازی های دور مقدماتی جام جهانی قطر محسبو می شوند.

وی ادامه داد: به یاد دارم که در سال هایش پیش تیم ملی فوتبال ایران همواره از تعداد بیشماری دروازه بان خیلی خوب و مطرح در رقابت های آسیایی و بین المللی برخوردار بوده است پس چرا مسئولان فوتبال یا باشگاه هی ما اصلا به فکر پیشرفت بیشتر گلرهای داخلی نیستند تا مجبور نشویم مثلا در همه بازی های ملی از همین دو گلرهای لژیونر شاغل در باشگاه های خارجی استفاده کنیم.

درخشان در مورد سرخابی ها مقابل حریفانشان گفت: به نظر بازی های پرسپولیس و استقلال برابر آلومینیوم اراک و نساجی مازندران نه تنها برای این دو تیم پرطرفدار تهرانی بلکه نمایندگان اراک و مازندران در جام جهانی ایران خیلی مهم و حساس محسوب خواهد شد به طوری که بازی نباید به وقت قانونی و اضافه کشیده شود.

کاپیتان و هافبک ملی پوش اسبق پرسپولیس به گلر تازه وارد پرسپولیس به جای حامد لک در دو بازی قبلی پرسپولیس اشاره کرد و بیان کرد: این گلر تازه وارد پرسپولیس تجربه کافی در بازی های مهم سرخپوشان پایتخت را ندارد به همین دلیل کادرفنی پرسپولیس باید یک گلر باتجربه به بازی بیاورند تا بعدها پشیمان نشوند.

حمید درخشان در مورد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این دو تیم شهرستانی کشورمان در آینده کار سختی را برای راهیابی از مرحله اول بازی های مقدماتی به دور نهایی این لیگ بزرگ آسیای در پیش رو خواهند داشت. جای دو تیم پرسپولیس و استقلال در جام آسیایی واقعا خالی است امیدوارم که فولاد و سپاهان در مجموع بتوانند از اعتبار و حیثیت فوتبال ایران دفاع کنند.

گفت و گو: حسن امامقلی