جمعه سی و یکم فروردین ماه
شکست نماینده ایران در دبی؛

کار شهداب بد جوری سخت شد!

تیم والیبال شهداب که بدون ملی پوشان خود راهی تورنمنت بین المللی ناس اسپورت امارات شده است، شب گذشته در یک بازی کمرنگ سه بر یک مغلوب تیم زعبیل شد.

تیم شهداب که از دو بازیکن ملی پوش پاکستان و دو یار قدرتمند رپسب و یک کانادایی اعجوبه سود می برد و نیز اشکان حق دوست پاسور ایرانی که عضو تیم راهیاب ملل بود و از ست دوم به میدان آمد و با پاس های سالم خود آرسین بازیکن قلدر و‌چپ دست روسی و رایموند جی بازیکن چینی تبار تیم را به پرواز در آورد و ورق بازی را بر گرداند این در حالی بود که کاشف نیز در توپ‌های سرعتی عالی عمل می کرد. تیم شهداب که با فراز و فرود همراه بود از نبود آبشار زن تمام عیار زجر برد و نرساندن درست توپ به دست پاسور های بر نقاط ضعف تیم افزود.

این باخت که با تعجب گزارشگران و کارشناسان اماراتی همراه بود از طریق دبی اسپورت در سراسر دنیا پخش شد و همه دیدند که جام رمضان یک بازی معمولی در حد سر گرمی نیست و برخی از بهترین های دنیا در این تورنمنت توپ می زنند که سرویس های هولناک شگرد آنهاست. بازیکنانی چون دیوید سیتا پاسور تیم ملی ایتالیا، ریکاردو پاسور تیم ملی کوبا، سید موسوی از ایران، دنیس انجل از کوبا، مارکو یو جوویچ صربستان، کراسیموف از بلغارستان، دیوید کاندلارو، بازیکنانی تاپ و تعیین کننده همانند تیاگو هر ناندز؛الیسون کوستاوگومز و...در تیم های مختلف گام به گام هماهنگ تر می شوند و با سرویس های زهرآگینی که می زنند میدان را برای نتیجه گیری شهداب  و صعود به مر حله بعد سخت می سازند. در این شرایط همانطوری که عبدا... عزیری دبیر فدراسیون والیبال امارات گفته است انتظار از نماینده ایران بسیار بالاست؛ کما اینکه  دیشب پس از باخت به زعبیل بسیاری از عرب ها که به نوعی رگ و ریشه شان به ایران و ایرانی می خورد به زبان فارسی - عربی از  تیم شهداب خواسته اند تا جبران مافات کنند و به قول خودشان آبروی آنها را بخرد، اما با کدامین یار؟ شهداب که تمامی هزینه آن را خانواده بن ثانی از مدیران الشباب الاهلی برعهده گرفته اند نیاز به تقویت دارد و شاید بد نباشد که سرمربی تیم ملی و فدراسیون حداقل یکی، دو یار مورد درخواست نماینده ایران را برای مرحله نیمه نهایی (در صورت غلبه بر تیم کوبایی ها) که فرداشب ساعت ۱۱انجام می پذیرد، در اختیار کادرفنی شهداب قرار دهد. البته اینکه در حال حاضر امیر حسین توخته که دعوت شده به  تیم ملی است، در تیم کوبایی ها بازی می کند و فکر می کنیم بد نباشد که فدراسیون  در این زمینه مساعدت لازمه را برای شهداب انجام بدهد که چند روز دیگر باید در جام باشگاه های آسیا  شر کت کند. تیمی که قهرمان ایران شده و به توصیه رئیس فدراسیون به امارات رفته است، نباید دست تنها بماند به روی حامیان مالی اماراتی که میلیون ها تومان برای میزبانی تیم شهداب هزینه کرده اند و نیز مدیران باشگاه بخش خصوصی شهداب انتظار دارند در این تنگنا فدراسیون شرایط باشگاه را هم درک کند. جام ناس اسپورت جام جهانی و قهرمانی دنیا نیست، اما به دلیل حساسیت خاص منطقه و در خواست ایرانیان مقیم و کیفیت بالایی که تیم ها دارند از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نویسنده: جمشید حمیدی