جمعه دهم فروردین ماه

باخت پرسپولیس؛  باید هم حذف می شد!

ناکامی دیگر برای.پرسپولیس و شاگردان یحیی گل محمدی رقم خورد. باخت به تیم آلومینیوم اراک و خروج از چرخه رقابت های جام حذفی.

پرسپولیس به آلومینیوم اراک باخت و حذف شد. باید هم این اتفاق به وجود می آمد، چون بدترین روز و بدترین شکل پرسپولیس در این دیدار دیده شد.

نه دروازه بان پایداری داشت، نه خط دفاع محکم ومنظمی داشت، نه خط هافبگ گرداننده و با برنامه ای داشت و نه خط حمله نیش دار و گلزنی به خود دید.

خلاصه اینکه پرسپولیس چیزی جز یک نام همراه نداشت. طبیعی است که چنین تیمی باید ببازد و از گردونه رقابته ا خارج شود. اگر چنین اتفاقی نمی افتاد باید به معادلات فوتبال شک می کردیم.

پرسپولیس در داخل میدان یازده بازیکن داشت که هیچ کس خودش نبود. البته نه تنها خودشان نبودند، بلکه در خدمت تیم حریف قرار داشتند. آنقدر بد بازی کردند که آلومیینوم بدون هیچ کاری خوب دیده شد. پرسپولیس در نبرد تاکتیکی مغلوب نشد، زیرا حریف هم در مسائل تاکتیکی نکته خاصی نداشت. دل بستن به پاس های بلند و ارسال به پشت مدافعان اساس کار تیم اراکی بود که از این حربه به دلیل  عدم هماهنگی خط دفاع پرسپولیس و بی حالی و بی انگیزگی و نا متعادل بودن مردان این جناح و کم تجربگی درواز ه بان سرخ ها به گل وپیروزی دست یافتند.

اما این باخت صرفا و به صورت مطلق   به  کادر فنی مربوط نمی شود. با این تیم و با این بازیکنان و خریدهایی که صورت گرفته و باقی ماندن کمبودها  و برطرف نشدن نیازها حتی اگر مورینیو هم روی نیمکت بنشیند، باز آبی گرم نخواهد شد.

نویسنده: اکبر عزیزی