پنجشنبه سی ام فروردین ماه
قطر میزبان بازی‌های دوستانه تیم ملی است

کامرانی‌فر: اینفانتینو قول حمایت به ایران داد

در پی بازدید صالحی امیری و مسئولان کمیته ملی المپیک از اردوی تیم فوتبال امید میرشاد ماجدی حضور نداشت و کامرانی فر این جلسه را برنامه از قبل برنامه ریزی نشده بیان کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: حضور صالحی‌امیری نگاه ویژه کمیته به تیم امید را نشان می‌دهد و ان شاءا... حمایت‌های المپیک هم ادامه خواهد داشت.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در حاشیه بازدید مسئولان کمیته از اردوی تیم فوتبال امید گفت: از مسئولان کمیته ملی المپیک به خاطر حضورشان تشکر می‌کنم، همچنین از مهدوی‌کیا و همکارانش نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای تیم ایجاد کنیم. با توجه به نگاه کمیته ملی المپیک و فدراسیون در جهت برنامه ریزی برای تیم امید، امیدوارم همه با هم برای موفقیت این تیم و همه تیم‌های فوتبال گام برداریم.

کامرانی فر تاکید کرد: حضور صالحی‌امیری نگاه ویژه کمیته به تیم امید را نشان می‌دهد و ان‌شالله تا المپیک هم حمایت‌ها ادامه دارد و می‌دانم روزی بدرقه به المپیک برگزار می‌شود. با حضور مهدوی‌کیا انشالله این اتفاق می‌افتد. از صالحی‌امیری می‌خواهم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد. اردوهای تیم امید در راستای برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال انجام شده است. تیم خوب و کادر فنی خوب با هدایت مهدوی‌کیا را شاهد هستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: فدراسیون فوتبال تا جایی که در شرایط فعلی توان داشته باشد در کنار تیم ملی امید هست و کارها انجام شده است. هم‌چنین کمیته ملی المپیک نیز از تیم امید حمایت خواهد کرد. در حال حاضر کارهای تدارکاتی انجام شده و برای اعزام تیم به مسابقات تدارکاتی برنامه‌ریزی می‌کنیم. این مسابقات خردادماه در ازبکستان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از دیدار تدارکاتی ازبکستان با توجه به صحبت‌هایی که شده می‌خواهیم تیم را به بازی‌های کشورهای اسلامی که مسابقات مهمی هم هست اعزام کنیم. البته نامه آن هم زده شده است و فدراسیون هم برنامه دارد تا تیم امید را به این مسابقات اعزام کند. امیدواریم که بتوانیم تا آن زمان برای حضور در دیدارهای دوستانه برنامه‌ریزی کنیم. هم‌چنین تدارکات خوبی ببینیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا برای این مسابقات و تداخلش با لیگ برنامه‌ریزی شده است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم، با سازمان لیگ هم جلساتی را داشته‌ایم آن‌ها هم کمک می‌کنند تا در زمان اعزام تیم شرایط اعزام وجود داشته باشد. حالا شاید از 10 روز قبل بازیکنان را ندهند و این اتفاق نیفتد اما تلاش می‌کنیم که چند روز قبل بازیکنان را بدهند و تیم با ترکیب کامل راهی ازبکستان شود.

وی  در پاسخ به سوالی درباره منابع مالی فدراسیون و قول کمک مالی کمیته ملی المپیک به تیم امید افزود: همه پول‌های فدراسیون فوتبال در AFC بلوکه شده است و با توجه به این که تیم ملی بزرگسال ما در راه اعزام به جام جهانی است، باید برای این تیم تدارکات ویژه‌ای دیده شود. 18 تیم ملی زیر نظر فدراسیون داریم و با توجه به هزینه‌های زیاد، فدراسیون دچار مشکلات مالی است و ماجدی و سایر اعضای فدراسیون فوتبال در تلاش هستند که بودجه‌ها را تامین کنند و جلساتی هم داشتیم. تاکنون سجادی کمک زیادی به فدراسیون کرده اما شرایطی پیش آمده که وضعیت اقتصادی فدراسیون خوب نیست و حقوق مربیان تیم‌های ملی هنوز مانده است و سعی می‌کنیم راه‌حلی پیدا کنیم که شرایط مالی فدراسیون را بهتر کنیم.

کامرانی‌فر درباره کمک گرفتن از دولت و اعتراض کریم باقری به نگرفتن حقوق خود توضیح داد: قبل از این که این سوال پرسیده شود، من خودم گفتم که به یک سری از مربی‌های تیم بزرگسال و تیم ملی امید بدهکار هستیم و نتوانستیم تعهدات خود را انجام دهیم. با توجه به شرایط تیم ملی و تیم ملی امید، فدراسیون فوتبال نیز به کمک مالی احتیاج دارد.

وی درباره حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اتفاقات مشهد توضیح داد: ما حاضر شدیم و توصیحاتی را ارائه دادیم. برگزاری با فدراسیون فوتبال بود و مشکلاتی در برگزاری بازی نداشتیم و مشکلات اصلی در بیرون از ورزشگاه رقم خورد اما باز هم فدراسیون فوتبال متولی فوتبال است و باید برنامه‌ریزی بهتری انجام دهیم. بابت اتفاقات مشهد ناراحتیم و به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال به دلیل اتفاقات رخ داده عذرخواهی می‌کنم چرا که مردم رنجیده شدند.

وی درباره مذاکره فدراسیون با فیفا و اخباری مبنی بر حذف ایران از جام جهانی تصریح کرد: در کنگره و مراسم قرعه‌کشی فیفا آقای ماجدی و من جلسات خوبی با شیخ سلمان و ایفانتینیو داشتیم. چند جلسه برگزار کردیم و اتفاقات خیلی خوبی افتاد. ماجدی خیلی خوب از فوتبال ایران دفاع کرد. قبل از کنگره اخباری مبنی بر جایگزینی تیم‌های دیگر به جای ایران شنیده می‌شد که بعد از جلساتی که داشتیم، رئیس فیفا اعلام کرد در جام جهانی حضور خواهیم داشت. اینفانتینیو قول داد که ایران را تا جام جهانی حمایت کرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: ما دو فیفادی پیش‌رو داریم و تلاش خواهیم کرد باتوجه به صحبت‌هایی که با کشور قطر داشتیم بازی‌های دوستانه‌ای را در آن‌جا داشته باشیم که این موضوع نهایی شده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد کشور قطر در فیفا دی‌های پیش‌رو از ما میزبانی خواهد کرد.

کامرانی‌فر درباره برگزاری جلسه مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال برای رای‌گیری درمورد عزیزی خادم عنوان کرد: در جلسه قبل هیات مدیره تصویب شد 10 خرداد این جلسه برگزار شود. هم‌چنین برای 87 عضو مجمع نامه رسمی ارسال شده است.

وی درباره پایان قرارداد کادرفنی تیم ملی گفت: قرارداد دستیاران اسکوچیچ تا 10 فروردین بود. در جلسه چند روز آینده تمام قراردادها تمدید خواهد شد. برنامه‌ریزی می‌کنیم که بحث تیم ملی بزرگسالان و امید را به نتیجه برسانیم.