جمعه دهم فروردین ماه

برد مسافت ایران در جام جهانی قطر  

در آنالیزی از فاصله جغرافیایی تیم های صعودکننده به میزبانی جام جهانی2022 می توان گفت ایران جزو کشورهای نزدیک به دوحه است که در گروه B با تیم های انگلیس و آمریکا و برنده پلی آف اروپا به مصاف می رود.

به گزارش البرز ورزشی به نقل از استار، نزدیکی کشورهای شرکت کننده به محل برگزاری مسابقات سبب می شود که بازیکنان تیم های حاضر در مسابقات مسافت کمتری را برای حضور در قطر طی می کنند و از نظر آب و هوایی شرایط مساعدتری را متحمل می شوند.

قطر از کشورهای غرب آسیایی است که تیم های کشورهای اروپایی و آفریقایی زمان زیادی را برای طی کردن مسافت و رسیدن به شهر دوحه قطر صرف کنند. به طوری که دورترین کشور به محل برگزاری جام جهانی مکزیک است، زیرا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر بین مکزیکو سیتی و دوحه، پایتخت قطر فاصله وجود دارد. پس از آن اکوادور، با تقریباً ۱۴۰۰۰ کیلومتر در رده دوم است و در رده سوم آرژانتین است که با کمی بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از بوئنوس آیرس به دوحه در این رده قرار گرفته است. البته اگر پرو از طریق پلی آف موفق به کسب صعود شود، اولین تیم در لیست خواهد بود. فاصله لیما تا دوحه ۱۴۴۰۰ کیلومتر است.

اگر در مورد تیم‌هایی صحبت کنیم که با حداقل زمان به قطر سفر می کنند، باید به عربستان سعودی رقیب آرژانتین در گروه C اشاره کرد. این کشور تقریباً ۵۰۰ کیلومتر با قطر فاصله دارد. در رده دوم ایران است که با بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله در رده دوم است و در رده سوم صربستان است که در فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری میزبان جام جهانی قرار دارد. امارات متحده عربی، یکی دیگر از تیم هایی است که در پلی آف بازی خواهند کرد و تقریباً ۴۰۰ کیلومتر با قطر فاصله دارد و در صورت صعود در رتبه نخست نزدیک‌ترین کشورها قرار می‌گیرد.