جمعه دهم فروردین ماه
جام باشگاههای آسیا

فولاد با تغییر تاکتیک برد، سپاهان با تزلزل در دفاع باخت!

دو نماینده ایران در عرصه مسابقات آسیایی با دو نمایش متفاوت برابر رقبا به ‌یک یرد و یک باخت دست یافتند و نشان دادند برای حضور موثر در رقابت های قاره کهن ‌نیازمند طراحی و برنامه ریزی دقیق تری هستند.

سپاهان با آن همه ستاره و امکانات سخت افزاری بعد از باخت به الدحیل این بار هم در مصاف با التعاون عربستان شکست سنگینی متحمل شد.

شاگردان  نوید کیا جدا از تحلیل قوای جسمانی نفراتش این بار هم در دیدار سوم گروه به‌بن بست خورد.

اگر چه اخراج پورقاز در دقیقه ده معادلات را‌ بر هم‌ زد و قدری کار را مشکل نمود اما باید قبول کرد آن ها در فاز تدافعی بسیار متزلزل و تاثیر پذیر نشان‌دادند.

 ولسیانی با پورقاز و بعد از آن با نژاد مهدی هماهنگ نبود نورافکن و اسماعیلی فر هم به ‌عنوان دو مدافع کناری در کار پوشش و‌ مشارکت در امور دفاعی توفیقی نداشتند.

در طراحی حملات هم سپاهان را ناهماهنگ و کم اثر دیدیم.

این باخت سنگین کار صعود را قدری مشکل کرد.

کسب سه امتیاز از سه دیدار از سوی سپاهان و شش امتیازی شدن الدحیل و التعاون‌ را باید در دیدارهای برگشت جبران‌کرد و راهی برای صعود‌ پیدا کرد.

 فولاد خوزستان به عنوان ‌نماینده دیگر ایران‌ کاری بزرگ صورت داد.

آن ها از دو دیدار گذشته برابر الغرافه و الشباب صاحب دو تساوی شده بودند.

در‌گام سوم فولاد پذیرای آخال ترکمنستان بود.

حملات دامنه دار شاگردان نکونام‌ بارها دروازه حریف را تهدید می کرد.

آخال با دفاع بسته و‌چند لایه از همان ‌ابتدا در صدد مهار حملات تیم ‌ما بود.

وقت کشی و تاخیر مکرر از سوی بازیکنان آخال در وقت دوم بیداد می کرد و فولادی ها را عصبی کرده بود.

 اخراج بازیکن حریف و ده نفره شدن تیم آخال باعث افزایش حملات فولاد شد اما پنج ‌موقعیت جدی تیم ما یکی پس از دیگری از دست رفت.

در ده دقیقه ‌پایانی انتقال کولی بالی به صف ‌مهاجمان و ورود ساسان انصاری و نجاریان‌کلید فتح بازی شد. این تغییر تاکتیکی گره بازی را گشود.

در ثانیه های پایانی یک فرار جانانه از سوی نجاریان و ارسال بی نقص او را کولی بالی با سر به کنج دروازه کوبید و گلی سه امتیازی را رقم زد.

در روزهای آتی با ریکاوری و آنالیز دقیق حریفان لازم است دو نماینده ایران با هوشیاری دور برگشت را آغاز و راه صعود را هموار کنند.

سپاهان‌مجددا التعاون را پیش رو دارد تنها برد نماینده ما کار صعود را هموار می کند‌ وگرنه التعاون و الدحیل با خیالی راحت به دور بعد راه‌ می یابند.

فولاد هم‌ با پنج امتیاز قدری‌ شرایط بهتری دارد.

جدال مجدد با آخال و برد احتمالی در دور برگشت خیال همه را آسوده می کند و صعود را قطعی خواهد کرد.

اما آنچه که مشهود است برای صعود در مراتب بالاتر در آسیا کماکان ‌باید امور باشگاهی را جدی بگیریم و برنامه ریزی جامعی داشته باشیم.

نویسنده: احمد میرزاییان